پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۵۲۰۴

وزارت بهداشت: ماهانه ۲.۵ میلیون عدد سرم به کشور وارد می‌شود

وزارت بهداشت: ماهانه ۲.۵ میلیون عدد سرم به کشور وارد می‌شود
سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین ماهانه ۱۷ تا ۱۸ میلیون عدد سرم در کشور از واردات ماهانه ۲.۵ میلیون عدد سرم به کشور خبر داد و گفت: مسئولیت نظارت بر الگوی تجویز داروها، با معاونت درمان است.

اگرچه کمبود سرم در کشور نسبت به هفته‌های قبل تا حدی رفع شده، اما برخی بیماران همچنان از توزیع قطره‌چکانی و کمیاب شدن سرم در برخی شهرستان‌های کشور خبر می‌دهند؛ همچنین حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار رفع مشکل کمبود اقلام دارویی همچون آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم تزریقی شد.

سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو، با بیان این‌که کمبود سرم در هفته جاری به حداقل رسیده است؛ اظهار کرد: تأمین سرم‌های تزریقی هم از طریق واردات و هم از راه تولید داخل در حال انجام است.

وی افزود: در هر هفته بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار عدد سرم فقط از طریق واردات تأمین می‌شود و بنابراین ماهانه نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد سرم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: ماهانه بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون عدد سرم نیز از طریق تولید داخل تأمین می‌شود و در مجموع ماهانه حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون عدد سرم در کشور تأمین می‌شود که این آمار ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته است!

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که چرا توزیع سرم در برخی نقاط کشور محدود است، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین سرم انجام شده و جلسات متعددی با معاونت‌های غذا و دارو برگزار شده تا توزیع سرم به صورت عادلانه و مبتنی بر الگوی تجویز و مصرف باشد.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مسئولیت اصلی نظارت بر الگوی تجویز داروها، با معاونت درمان وزارت بهداشت است و سازمان غذا و دارو طبق اطلاعاتی که از مصرف و تجویز دارو‌ها رسیده، با معاونت درمان رایزنی کرده تا این معاونت، نظارت بر پروتکل‌های تجویز دارو را جدی بگیرد.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!