شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۱۹

پیش بینی اولیانوف از احیاء برجام پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا

پیش بینی اولیانوف از احیاء برجام پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین بازگشت ایران و آمریکا به میز مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای در ماه نوامبر و پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره را پیش بینی کرد و یادآور شد: اکنون توپ در زمین آمریکایی‌ها قرار دارد.

"میخائیل اولیانوف"، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو که صبح امروز، جمعه منتشر شده، ابراز عقیده کرد که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا - تقریباً در نیمه دوم ماه نوامبر - به توافق نهایی بر سر توافق هسته‌ای برسند و اگر این اتفاق بیفتد، احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار سریع امکان پذیر خواهد بود، برای اینکه فقط برخی مسائل فنی باید حل و فصل شود. وی تاکید کرد که اکنون توپ در اختیار طرف آمریکایی است.

این دیپلمات روس گفت: «آنطور که من درک می کنم، امکان دست یابی به توافق بین ایران و آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای با انتخابات میان دوره‌ای آتی کنگره ایالات متحده مرتبط است. دولت ایالات متحده در آستانه انتخابات تصمیم به تعلیق روند مذاکرات در این باره گرفت. ولی با وجود این اقدام، دلیلی وجود ندارد که بگوییم پس نتیجه منفی بوده و مذاکرات پایان یافته است. حداقل تا زمانی که فرض همچنان بر این باشد مذاکرات بعد از انتخابات آتی ادامه یافته و به پایان برسد. به احتمال زیاد این مسئله در نیمه دوم ماه نوامبر رخ خواهد داد.»

اولیانوف افزود: «در این صورت، توافق نهایی بر سر سند کلی و تصمیم گیری برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در یک زمان بسیار کوتاه واقع بینانه است، زیرا به معنای واقعی کلمه، فقط چند موضوع فنی مورد اختلاف باقی مانده است و تصمیم گیری درخصوص هر یک از آنها در صورت وجود اراده سیاسی لازم، قابل مشاهده و ممکن خواهد بود.»

وی در پایان گفت: «به طور خلاصه، به پایان رسیدن مذاکرات هسته‌ای، چه موفقیت‌آمیز یا ناموفق، در این مرحله تقریباً به طور کامل به ایالات متحده و آمادگی مقامات واشنگتن برای ادامه مذاکرات و دستیابی به یک توافق قابل قبول برای همه طرفین بستگی دارد. بدین ترتیب توپ اکنون در زمین آمریکا قرار دارد.»

آخرین دور مذاکرات برجام در وین در تاریخ 8 ماه آگوست به پایان رسید.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!