پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۵۰۸۲

وزیر ورزش: الناز رکابی بخاطر استرس فراموش کرد که حجابش را کامل کند

وزیر ورزش: الناز رکابی بخاطر استرس فراموش کرد که حجابش را کامل کند
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور «الناز رکابی» در این وزارتخانه گفت: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم. او اعلام کرد که به خاطر استرس فراموش کرده که حجابش را کامل کند. بعد از آن حاشیه‌ها از سوی برخی از ایرانیان خارج کشور با این ورزشکار برای پناهندگی تماس گرفته شد اما وی درخواست آنان را رد کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور «الناز رکابی» در این وزارتخانه گفت: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم.

 همزمان با هفته تربیت‌بدنی، وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزشی استان تهران با حضور در گلزار شهدای چیذر با نثار فاتحه و شاخه گل، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

 «سیدحمید سجادی» در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای بزرگداشت هفته تربیت بدنی از سوی وزارت ورزش تدارک دیده شده است. یکی از این برنامه‌ها غبارروبی مزار شهدا ورزشکار بود. این برنامه با همت اداره کل ورزش استان تهران و در امام‌زاده دوست داشتنی و خاطره‌انگیز علی‌اکبر چیذر انجام شد. در این مراسم از تمام قشرهای جامعه و جمع قابل احترامی از پیشکسوتان زن و مرد استان تهران حضور داشتند و به بیان خاطراتی از شهدای ورزشکار و محل تمرین آنان پرداختند. یکی از محل‌های تمرین‌ها، ورزشگاه شهدای چیذر بود که سال گذشته دچار مشکل حقوقی شد. به دنبال آن هستیم تا این مشکل را حل کنیم. تلاش داریم تا با رعایت عدالت، مشکل ورزشگاه که محل تمرین شماری از شهدای عزیز ورزشکار بود، حل شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران ۵ هزار ۱۳۶ شهید ورزشکار داریم که توسط اداره کل ورزش و بنیاد شهید امور ایثارگران ثبت شده است. البته تا چندی پیش شمار آنان ۵ هزار ۱۳۵ بود که اخیرا یک شهید ورزشکار نیز به این جمع اضافه شده است. تلاش این است تا نام و یاد شهدای گرانقدر ورزش در این لیست ثبت شود و کسی از لیست بیرون نماند.

وی تصریح کرد: یاد شهدای ورزش می‌تواند منجر به الگوسازی برای جوانان و نوجوانان شود. از آنجا که ورزش یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است، می‌تواند یک عمل ارزشی نیز قلمداد شود. ما در یک کشور ارزشی زندگی می‌کنیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ارزش همیشه برجسته باشد و در مناسبت‌های مختلف نیز در دستور کار قرار گیرد. گنجاندن مراسم غباررویی گلزار شهدا در برنامه‌های هفته تربیت بدنی یک اقدام ارزشمند بود که در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام شد.

سجادی با بیان اینکه گرامیداشت هفته تربیت بدنی و برنامه‌های آن می‌تواند برای یکسال باشد گفت: فلسفه هفته تربیت بدنی آن است که ما برای یکسال برنامه ورزشی داشته باشیم و وزارت ورزش و جوانان نیز برای ورود مردم به ورزش نیز تلاش می‌کند. البته تعریف ورزش سکوی قهرمانی نیست بلکه ورزش همگانی نیز مورد توجه است. وزارتِ ورزشِ تمام آحاد جامعه هستیم و تمام قشرها در برنامه ما جا دارند و از طریق اداره کل ورزش استان‌ها پیگیر خواسته مردم هستیم. در بخش قهرمانی، ورزش دانش‌آموزی، ورزش دانشجویی، ورزش کارگری، ورزش نظامیان و ... برنامه داریم. هدف ما نظارت و پشتیبانی از برنامه برای تمامی آحاد مردم است و تحقق آنچه که شایسته مردم در ورزش می‌باشد را وظیفه خود می‌دانیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به برخی حواشی فضای مجازی نیز عنوان کرد: کسی که به چیزی بدبین باشد و شک بورزد به هر دری برای اعلام نظرات خود می‌زند وظیفه الگو سازی از راه شهدا است و باید دنباله‌رو آنان باشیم. در راستای جهاد تبیین باید مرام و مسلک شهدای ورزشکار برای نسل جدید بیان شود. اگر این کار به صورت دقیق انجام شود هر وجدان بیداری به واقعیت زندگی شهدا و هدف آنان پی خواهد برد. جهاد تبیین یکی از فرامین مقام معظم رهبری برای مسوولان است و دولت سیزدهم نیز بر روی آن تاکید ویژه‌ای دارد. برخی از افراد دچار خواب غفلت در بیداری هستند و این همان جمله معروف علامه طباطبایی است. امیدوارم هیچ‌ وقت به این خواب دچار نشویم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور الناز رکابی در وزارت ورزش، توضیح داد: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار حاشیه‌هایی شد اما خطای سهوی خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و از عمل خود پشیمان و ندام بود. حتی گفت از مردم ایران خجالت می‌کشم. رکابی خودش درخواست این ملاقات را داد و به همراه خانواده به وزارت ورزش آمد. او اعلام کرد که به خاطر استرس فراموش کرده که حجابش را کامل کند. او از مشکلات تمرینی گفت و اینکه ۳۲ سال دارد و هنوز بیمه و شغل ندارد اما گفت عاشق ایران است. ما باید مشکلات ورزشکاران را ببینیم. از توضیحات وی خوشحال شدم. رکابی ورزشکار ایران است و بعد از آن حاشیه‌ها از سوی برخی از ایرانیان خارج کشور با این ورزشکار برای پناهندگی تماس گرفته شد اما وی درخواست آنان را رد کرد و گفت عاشق ایران است.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!