جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۵۰۱۱

احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته سوم

اگر در چند ماه آینده این دو باشگاه نتوانند لایسنس حرفه‌ای را دریافت کنند، فصل آینده سر و کارشان با کمیته انضباطی خواهد بود که هیچ بعید نیست منجر به ابطال پروانه حرفه‌ای دو باشگاه شود و آن‌ها را در مسیر سقوط به لیگ دسته سوم قرار دهد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز (سه‌شنبه) در کوالالامپور با ماهاجان، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار و درباره مباحث مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی گفتگو کرد.

این نشست پس از آن برگزار شد که AFC جریمه کمیته مجوز حرفه‌ای ایران را به تعلیق دو ماهه کاهش داد تا به این ترتیب باشگاه‌های ایرانی و بخصوص پرسپولیس و استقلال، شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند.

رئیس کمیته صدور مجوز AFC در این جلسه به مهدی تاج اعلام کرد در گذشته برخی پاسخ‌های مدنظر کنفدراسیون از سوی ایران به درستی ارسال نمی‌شد و همچنین تأکید کرد که ایران باید ریسک صدور مجوز را به حداقل برساند.

در همین حال مهدی تاج وعده داد که از هفته آینده و روز سه‌شنبه، فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های لیگ برتر «آماده حسابرسی از سوی کنفدراسیون و رکن مجوز حرفه‌ای» هستند و این ارتباط ادامه خواهد داشت.

آنطور که فدراسیون فوتبال خبر داده، در این نشست تاج گزارشی درباره روند تسویه‌های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح کرده و از گام‌های مثبت این دو باشگاه در جهت حل این مشکل خبر داد، اما به نظر می‌رسد AFC همچنان در مورد مسأله مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و خروج آن‌ها از اختیار دولت و پایان مالکیت مشترک قانع نشده و این شاید مهم‌ترین چالش برای دریافت لایسنس حرفه‌ای باشد.

حتی فدراسیون فوتبال نیز در این خصوص اشاراتی را داشته و در خبر مربوط به دیدار تاج و ماهاجان، نوشته: «او علاوه بر این درباره مبحث مالکیت دو باشگاه و مباحث مرتبط با آن پرسش‌هایی را مطرح کرد که مقرر شد در زمان مربوطه پاسخ لازم داده شود.»

ماهاجان رئیس مجوز حرفه‌ای AFC با طرح یک هشدار مهم اعلام کرد: «در صورت عدم رفع مشکل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال جاری، موضوع از حیطه رکن صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و در اختیار کمیته انضباطی و اخلاق AFC قرار می‌گیرد.

باتوجه به اتفاقات فصول گذشته، سندسازی پرسپولیس و استقلال برای نشان دادن عدم ارتباط مالکیتی و مدیریتی این دو باشگاه با وزارت ورزش، برای AFC مسجل شده و این مسأله برخلاف چیزی است که به کنفدراسیون فوتبال آسیا برخورد می‌کنند و به دلیل آنچه AFC «وارونه‌نمایی حقیقت» می‌داند، ممکن است برخوردی سفت و سخت در انتظار پرسپولیس و استقلال باشد.

هشدار پایانی ماهاجان نکته مهمی است که می‌تواند تبعات مهمی را برای پرسپولیس و استقلال داشته باشد. به این ترتیب که اگر در چند ماه آینده این دو باشگاه نتوانند لایسنس حرفه‌ای را دریافت کنند، فصل آینده سر و کارشان با کمیته انضباطی خواهد بود که هیچ بعید نیست منجر به ابطال پروانه حرفه‌ای دو باشگاه شود و آن‌ها را در مسیر سقوط به لیگ دسته سوم قرار دهد.

 

منبع خبر : فرارو
منبع: فرارو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!