جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۴۹۹۲

وزیر کشور:‌ به طور کامل بر اوضاع مسلط هستیم

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در زمان حاضر به طور کامل بر اوضاع مسلط هستیم و مشکلی وجود ندارد. البته دشمن از طریق کانال‌های خبری خود برای برهم زدن امنیت می‌کوشد، اما باید بدانند این تلاش‌ها آب در هاون کوبیدن است و دشمن توجه باید داشته باشد که سرعقل بیاید و اطلاعات اشتباه خود را تصحیح کند.

وزیر کشور با بیان ینکه مردم ایران با وحدت و انسجام داخلی در میدان حضور دارند؛ گفت: خواب‌های آشفته دشمنان هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

احمد وحیدی که امروز به منظور بررسی طرح‌های توسعه‌ای استان بوشهر به این استان سفر کرده است؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد. وی افزود: دشمنان به اشتباه تصور می‌کنند می‌توانند امنیت کشور ایران را به خطر بیندازند.

امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت ایران است

رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده امنیت خلیج فارس است اگر آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند مفهوم آن این است که امنیت خلیج فارس به خطر بیفتد، چون امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وحیدی اظهار کرد: این برداشت‌های اشتباه و اختلالات محاسباتی دشمنان است که مرتب یک مسیر را دنبال و سرشان به سنگ می‌خورد، زیرا در زمان حاضر امنیت کشور در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیز امنیت خلیج فارس را تامین کرده و می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایران با استواری، وحدت ملی و با انسجام در میدان هستند، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هرکسی حرفی و نقدی داشته باشد می‌تواند آن را مطرح کند؛ چنانچه امروز نیز در سطوح مختلف به روش‌های متفاوت این کار انجام می‌شود البته به دنبال تسهیل بیشتر در این مورد نیز هستیم.

وحیدی تاکید کرد: هرکسی حرفی و نقدی داشته باشد می‌تواند مطرح کند، اما کسی از اغتشاش‌گر نمی‌پذیرد که کسب و کار مردم را به خطر بیندازند و برای زندگی آن‌ها مزاحمت ایجاد کند.

تلاش دشمن آب در هاون کوبیدن است

وی تاکید کرد: در زمان حاضر به طور کامل بر اوضاع مسلط هستیم و مشکلی وجود ندارد. البته دشمن از طریق کانال‌های خبری خود برای برهم زدن امنیت می‌کوشد، اما باید بدانند این تلاش‌ها آب در هاون کوبیدن است و دشمن توجه باید داشته باشد که سرعقل بیاید و اطلاعات اشتباه خود را تصحیح کند.

وزیر کشور با بیان اینکه اغتشاش‌ها با همت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کنترل شده است، گفت: افرادی که اغتشاش‌گر بودند بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شده اند و دستگاه قضا در حال رسیدگی به مسائل آنان است.

وحیدی تاکید کرد: البته با جوانانی که احساساتی شده اند نیز با رافت اسلامی برخورد می‌شود، اما کسانی که اغتشاش کردند و مصرانه بر سر اغتشاش بودند و احیانا تخریب‌هایی داشتند نیز برابر موازین قضایی با آن‌ها برخورد عادلانه می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در ارتباط با شمار دستگیر شدگان و خسارت‌هایی که در اغتشاش‌های اخیر به اموال عمومی وارد شده است هم گفت: بخش زیادی از افرادی که دستگیر شده اند با تعهد، آزاد شده اند، اما با این وجود آمار‌ها جمع بندی و از سوی دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌شود.

اعتراض به وقت و شکل مناسب علیه شبکه‌های مروج اغتشاش

رئیس شورای امنیت کشور افزود: بسیاری از دستگیر‌شدگان اظهار پشیمانی می‌کردند و می‌گفتند " تحت تاثیر فضاسازی‌های دروغین فضای مجازی و کانال‌های تلویزیونی به ویژه برخی تلویزیون‌های وابسته به جریان‌های منطقه از جمله عربستان سعودی و برخی کشور‌های غربی قرار گرفته اند".

وحیدی ادامه داد: اینکه در این کانال‌ها مسائل اغتشاش و آشوب نه تنها آموزش بلکه ترویج و رهبری نیز می‌شود باید در سطح بین الملل به آن پرداخت و ملت ما حق دارند که در وقت و شکل مناسب اعتراض خود را مطرح و درخواست محاکمه آن‌ها را داشته باشند.

وی اضافه کرد: با این وجود خیلی از دستگیر شدگان اظهار تاسف می‌کردند، به همین دلیل هم خیلی از آن‌ها آزاد و اندکی از آنان که پرونده‌های روشنی در اغتشاش‌ها داشتند به دستگاه قضایی ارجاع شدند که پرونده و کیفرخواست آن‌ها رسیدگی و نتایج محاکم اعلام می‌شود.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!