جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۷۶۳

قرائت گزارش ابعاد فوت «مهسا امینی» ؛ هفته جاری در صحن مجلس

قرائت گزارش ابعاد فوت «مهسا امینی» ؛ هفته جاری در صحن مجلس
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: گزارش کمیسیون در خصوص ابعاد فوت خانم مهسا امینی به جمع بندی نهایی رسیده و جهت قرائت در صحن مجلس به هیات رئیسه تحویل داده شده است.

محمد صالح جوکار با اشاره به آخرین وضعیت بررسی ابعاد فوت مهسا امینی در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: کمیته تشکیل شده ابعاد پرونده فوت خانم مهسا امینی را با حضور مسئولان دستگاه های ذی ربط با دقت بررسی کرد. گزارش پزشکی قانونی نیز در این زمینه ارائه شد. جمع بندی نهایی نیز در کمیته تشکل شده صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون جمع بندی نهایی جهت قرائت در صحن مجلس به هیات رئیسه تحویل داده شده است. پیش بینی پیش شود در جلسات علنی هفته جاری مجلس این گزارش در صحن قرائت شده و ابعاد آن به استماع نمایندگان و مردم برسد.

در تاریخ ۲۵ شهریور ماه خبر فوت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز اعلام شد. بلافاصله رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دستور پیگیری ابعاد دقیق این پرونده به منظور روشن شده علت فوت مهسا امینی را صادر کردند. به دستور رئیس مجلس کمیسیون امورداخلی کشور ماموریت پیدا کرد تا با دعوت از مسئولان دستگاه های ذی ربط ابعاد دقیق این پرونده را بررسی کند.

کمیسیون امورداخلی کشور نیز پس از برگزاری جلسات اولیه و اخذ گزارش پزشکی قانونی اعلام کرد که بر اساس گزارش پزشکی قانونی مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است و بررسی پرونده پزشکی وی نشان می دهد که قبلا خانم امینی تحت عمل جراحی قرار گرفته است اما هنوز گزارش رسمی و کتبی پزشکی قانونی در خصوص این پرونده به دست مجلس نرسیده است.

رئیس جمهور نیز در سخنانی با استناد به بررسی ها اولیه مجلس اعلام کرد که بررسی ها نشان می دهد خانم مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است و پزشکی قانونی نیز در حال بررسی دقیق ابعاد فوت خانم مهسا امینی است.

در ادامه پس از گذشت حدود سه هفته از این اتفاق، پزشکی قانونی گزارش رسمی را منتشر کرد که در آن تاکید شده است علت مرگ مهسا امینی بیماری زمینه‌ای بوده و فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

اکنون قرار است بعد از گذشت قریب به یک ماه از این اتفاق گزارش کمیسیون امورداخلی کشور در خصوص ابعاد این پرونده در صحن مجلس قرائت شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!