سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۷۴۶

واکنش دوباره بایدن به حوادث اخیر ایران: متحیر شدم

واکنش دوباره بایدن به حوادث اخیر ایران: متحیر شدم
جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا درباره ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی می‌ایستیم. رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران باید به خشونت علیه شهروندانش که از حقوق اساسی خود استفاده می کنند، پایان دهد. بایدن با اشاره به مرگ "مهسا امینی" مدعی شد: آنچه در ایران بیدار شده، مرا متحیر کرده و فکر نمی‌کنم تا مدت زمان طولانی ساکت شود. رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: زنان باید بتوانند آنچه را می‌خواهند بپوشند.

جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا جمعه شب به وقت محلی در سخنانی درباره ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی می‌ایستیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران باید به خشونت علیه شهروندانش که از حقوق اساسی خود استفاده می کنند، پایان دهد.

بایدن با اشاره به مرگ "مهسا امینی" مدعی شد: آنچه در ایران بیدار شده، مرا متحیر کرده و فکر نمی‌کنم تا مدت زمان طولانی ساکت شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: زنان باید بتوانند آنچه را می‌خواهند بپوشند.

به گزارش ایرنا، دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می کنند ولی چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته است، این بار نیز با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پایین‌ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم‌های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راههای سنتی را در این زمینه آزموده است.

رئیس جمهور آمریکا ۱۱ مهرماه نیز با مداخله آشکار در امور داخلی ایران، گام در همان راهی نهاد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دموکرات آمریکا در حوادث سال ۱۳۸۸ نهاده بود.

بایدن در بیانیه‌ای مدعی شد: حکومت ایران برای دهه‌ها آزادی های اساسی را از مردم خود سلب کرده و با زور و خشونت، آرزوهای نسل‌های متوالی را سرکوب کرده است. ایالات متحده در کنار زنان و شهروندان ایرانی که با شجاعت خود به جهان الهام می‌بخشند، می‌ایستد.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا با ادعای ابراز نگرانی از گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران ادعا کرد: ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق دسترسی بیشتر به سرویس‌های ایمن و خارجی، تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین گفت که ایالات متحده مقامات و نهادهای ایرانی، مانند پلیس امنیت اخلاقی را که به ادعای او مسئول اعمال خشونت و سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌داند و هزینه‌های بیشتری را برای عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز اعمال خواهد کرد.

بایدن وعده تحریم مقام‌های ایران را به بهانه حقوق بشر بلافاصله محقق کرد و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه ، نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض‌ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، هفت مقام ایرانی که در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند، عبارتند از: یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا ، حسین نجات فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله، حسن رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات فراجا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و احمد وحیدی وزیر کشور.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!