جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۴۶۴۱

رییس دادگستری هرمزگان: برای ۶۵ نفر از بازداشت‌شدگان کیفرخواست صادر شده

رییس دادگستری هرمزگان: برای ۶۵ نفر از بازداشت‌شدگان کیفرخواست صادر شده
مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از «اغتشاشگران» در این استان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد.

مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از «اغتشاشگران» در این استان خبر داد و گفت: دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد.

مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه با اشاره به صدور قرار جلب به دادرسی برای ۱۳ نفر دیگر از عناصر اغتشاشات اخیر افزود: در قرارصادر شده توسط دادسرا، اتهام این افراد، تخریب و تحریق اموال عمومی، تحریک مؤثر دیگری به قتل و کشتار، فعالیت تبلیغی علیهنظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد توأم با ضرب و جرح قید شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اغتشاشگران در ایجاد تجمعات غیرقانونی، آتش سوزی و تعرض به برخی اماکن دولتی و خصوصی نقشمحوری داشته‌ و موجب رعب و وحشت مردم شده اند، شعب دادسرا به سرعت پرونده آنها را مورد بررسی قرار داده اند و پرونده این افرادپس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه ارسال شده است.

قهرمانی همچنین عنوان کرد: با توجه به دستور مؤکد ریاست محترم قوه قضاییه در این خصوص، وقت رسیدگی دادگاه به صورت خارجاز نوبت و در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین شده و جلسات این دادگاه ظرف روزهای آتی برگزار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده حافظان امنیت کشور درشناسایی عوامل اغتشاشات اخیر و همچنین تکمیل روند تحقیقات به منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت های مجرمانه این افراد،از اقدام به موقع و مقتدرانه دستگاه های انتظامی و امنیتی در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه در برابر هر نوع هنجارشکنی و اغتشاش، قاطعانه ایستاده ایم، ضمن هشدار به اخلال گران در نظم و امنیتعمومی، خاطرنشان کرد: افرادی که سودای چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم باکسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

با توجه به دستور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مبنی بر لزوم رسیدگی خارج از نوبت بهپرونده عناصر اغتشاشات اخیر و همچنین اعلام کیفرخواست و احکام صادره در این خصوص از طریق مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیسکل دادگستری استان هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۶۵ نفر از اغتشاشگران در این استان خبر داد.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!