سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۴۵۹۵

اعتراضات شیوه جمع آوری زباله در تهران را تغییر می‌دهد؟

اعتراضات شیوه جمع آوری زباله در تهران را تغییر می‌دهد؟
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر بر اثر آتش‌سوزی و ایجاد خسارت در جریانات اخیر گفت: تهیه مجدد این مخازن زمان می‌برد؛ هرچند هزینه هر مخزن نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی مخازن زباله در شهر به آتش کشیده می‌شد، چاره‌ای جز جمع‌آوری آن وجود نداشت؛ این جمع‌آوری مخازن در تمام مناطق شهر نیست و تنها در برخی نقاط است.

 

مهدی چمران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودک، آینده یک کشور و پایه گذار جامعه است، اظهار کرد: هر اندازه برای نسل خردسال تلاش کنیم در آینده نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه چندین سال درخصوص کودکان کار اقداماتی از جمله جمع آوری آنها صورت گرفت، یادآور شد: عده ای از کودکان که جمع آوری شدند، ایرانی نبودند و به کشور خود بازگردانده شدند که برای بازگرداندن آنها مشکل وجود داشت. عده ای نیز به شهرهای خود بازگردانده شدند.

چمران با بیان اینکه مدارسی در تهران برای حضور این کودکان ایجاد شد، تصریح کرد: کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند و کار درستی داشته باشند، چرا که حضور آنها در شهر چهره زشتی از تکدی گری را ایجاد می کند. پس از معتادان متجاهر باید به سمت جمع آوری کودکان کار و همچنین تکدی گران رفت و به این مشکل پرداخت. شورا در حد بضاعت خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: روش دیگری برای جمع آوری زباله پیش بینی شده و نحوه کار تغییر خواهد کرد و دیگر شاهد کودکان زباله گرد نخواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر بر اثر آتش‌سوزی و ایجاد خسارت در جریانات اخیر گفت: تهیه مجدد این مخازن زمان می‌برد؛ هرچند هزینه هر مخزن نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

چمران گفت: این جمع آوری مخازن در تمام مناطق شهر نیست و تنها در برخی نقاط است. برنامه‌ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که البته این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد و در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!