جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۵۴۵۷۱

آلمان و لهستان: صدور ویزای شنگن برای ایرانیان همچنان ادامه دارد

آلمان و لهستان: صدور ویزای شنگن برای ایرانیان همچنان ادامه دارد
سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تاکید کرد که بخش صدور روادید سفارتخانه این کشور در تهران به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد و هم در سطح ملی و هم شنگن طبق مقررات، صدور روادید ادامه دارد. وزارت خارجه لهستان هم اعلام کرد که کنسولگری این کشور در تهران فعال است و روادید صادر می‌کند. این وزارت‌خانه تصریح کرد: به آگاهی می‌رسانیم که ما برنامه‌ای برای تعلیق فعالیت‌های خود نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تاکید کرد که بخش صدور روادید سفارتخانه این کشور در تهران به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد و هم در سطح ملی و هم شنگن طبق مقررات، صدور روادید ادامه دارد.

وزارت خارجه لهستان هم اعلام کرد که کنسولگری این کشور در تهران فعال است و روادید صادر می‌کند. این وزارت‌خانه تصریح کرد: به آگاهی می‌رسانیم که ما برنامه‌ای برای تعلیق فعالیت‌های خود نداریم.

حرمت‌الله رفیعی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اخیرا گفته بود که برخی سفارتخانه‌های اروپایی، به‌ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف کرده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم روز دوشنبه در پاسخ به اینکه برخی از آژانس‌های مسافرتی اعلام کرده‌اند سفارت‌خانه‌های برخی از کشورهای اروپایی صدور ویزای شنگن برای سفر شهروندان ایرانی به اروپا را متوقف کرده‌اند، گفت: اگر چنین خبری صحت داشته باشد، این اقدام محدود کننده قابل قبول نیست. البته من تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکرده‌ام اما ایجاد محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی از سوی کشورهای اروپایی مغایر با آن چیزی است که آنها اعلام می‌کنند. آنها از یک سو بر موضوع رعایت حقوق شهروندان ایرانی تاکید می‌کنند و از سوی دیگر محدودیت‌هایی را برای سفر شهروندان ایرانی ایجاد می‌کنند، این رویکرد متعارض است و امیدوارم این خبر درست نباشد.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!