پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۷۰

دولت کویت رسما استعفا کرد

دولت کویت رسما استعفا کرد
در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در کویت، دولت این کشور بر مبنای قانون اساسی این کشور استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرد.

به گزارش فراز، به نقل از المیادین، ظهر روز شنبه در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کویت، دولت این کشور استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرد.

بر این اساس، دولت کویت به نخست وزیری احمد نواف الاحمد الصباح پس از اعلام نتایج انتخاباتی و برای فراهم نمودن شرایط برای تشکیل دولت جدید، استعفای خود را تقدیم شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح کرد. با استناد به قانون اساسی کویت با آغاز هر دوره جدید از پارلمان این کشور، دولت باید استعفا کند تا پارلمان جدید دولت منتخب خودش را معرفی نماید.

 

نتایج انتخابات پارلمانی کویت روز گذشته اعلام شد که حاکی از تغییر بیش از نیمی از ترکیب پارلمان قبلی بود، همچنین در این انتخابات دو زن کویتی توانستند با بدست آوردن حدنصاب آرا به پارلمان راه یابند. در این دوره از انتخابات پارلمانی کویت، ترکیب پارلمان قبلی به میزان ۵۴ درصد دچار تغییر شد. در این انتخابات ۱۲ نماینده از مجالس قبلی، به صحن پارلمان بازگشتند.

 

از نکات مهم این انتخابات غلبه جریان‌های مخالف بر جریان مقابل بر مبنای توزیع کرسی‌های پارلمان است، همچنین در این انتخابات، شیعیان توانستند ۱۰ کرسی را در پارلمان بدست آوردند که آمار بالایی محسوب می‌شود. به نوشته القبس، مشارکت زنان کویتی در این دوره از انتخابات پارلمانی چشمگیر بوده است، زیرا بیش از یک نامزد زن توانست آرای بالایی را کسب کند. در این انتخابات دو نماینده زن، عالیه الخالد و جنان بوشهری موفق به کسب حدنصاب آرا و راهیابی به پارلمان شدند.

 

پارلمان (مجلس امت) در ساختار سیاسی کویت، از نفوذ قوی و اختیارات گسترده‌ای برخوردار است که این امکان را به آن می‌دهد که نخست وزیر و وزرا را استیضاح کرده و رأی عدم اعتماد به آنها بدهد، مسأله‌ای که در نهایت موجب سقوط کابینه می‌شود.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!