چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۱۲
انانیموس با حمله‌های زیاد فقط سایت‌ها را از دسترس خارج کرد

تکذیب هک سایت‌های دولتی

تکذیب هک سایت‌های دولتی
به این نوع حملات ddos می‌گویند. درخواست‌های زیادی به سرورها و سایت‌های دولتی فرستاده می‌شود. چون سایت‌ها توان پاسخگویی به این حجم درخواست ندارند، از دسترس خارج می‌شوند.

 

در روزهای گذشته گروه هکری انانیموس با فرستادن پیام هشدار خطاب به دولت ایران، مدعی شد که چندین سایت دولتی را هک و به اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌ است. با وجود انتشار وسیع این خبر، بعضی کارشناسان حوزه امنیت سایبری معتقدند در واقع هکی انجام نشده و حجم زیاد درخواست‌ها باعث اختلال در دسترسی شده است.

 

به گزارش فراز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ادعاهای گروه انانیموس درمورد حملات سایبری به سایت‌های دولتی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت یا اپراتور همراه اول صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

 

محمود ورداسبی - یک کارشناس حوزه امنیت سایبری - در این مورد به ایسنا گفت: «همان‌طور که مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده است ما آسیب زیرساختی ندیده‌ایم. به این نوع حملات ddos می‌گویند که صرفا درخواست‌های بسیار زیادی به سمت سرورها و سایت‌های دولتی فرستاده می‌شود. چون سایت‌های دولتی توان پاسخگویی به این حجم درخواست را ندارند، از دسترس خارج می‌شوند. در واقع این گروه که طی این مدت هک واقعی انجام نداده و کارشان صرفا یک عملیات رسانه‌ای و روانی است.»

 

ورداسبی در ادامه افزود: «در این شرایط بعضی گمان می‌کنند اطلاعات از دسترس خارج یا منتشر شده اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. با این کار عملا امور روزمره‌ی مردم را به‌هم ریخته‌اند چون با حمله به سایت‌ها سرویس‌دهی به مشتریان مختل می‌شود. چند روز اخیر بعضی سایت‌هایی که به مردم خدمات می‌دهند، از دسترس خارج شده و آسیب دیده‌اند، ولی زیرساخت‌ها و سازمان‌های دولتی آسیب ندیده‌اند.»

 

او در همین مورد گفت: «هیچ دسترسی به اطلاعاتی نبوده است و فقط چند مورد محدود دسترسی داشته‌اند مانند دانشگاه‌ آزاد یزد که داده‌ها قدیمی بود. به اطلاعات یکی از رسانه‌های کشور که نرم‌افزار کوچکی بوده هم دسترسی یافته‌اند ولی متاسفانه تا کنون به این مسئله پرداخته نشده است تا از جو روانی آن کاسته شود.»

 

محمود ورداسبی درز اطلاعات از سایت‌های دولتی را تکذیب کرد و توضیح داد: «هک به‌صورت کلی یا برای باج‌گیری‌ست که اطلاعات منتشر نمی‌شود یا برای درخواست‌هایی‌ست که خودشان مطرح می‌کنند که بلافاصله منتشر می‌شود. اما طی ۱۰ روز گذشته که ما درگیر زیرساخت هستیم، اطلاعاتی مبنی بر هک سایت منتشر نشده است. سایت‌هایی که ادعا شده به دست گروه انانیموس هک شده‌اند، بعد از ۱-۲ دقیقه دوباره در دسترس قرار می‌گیرند، پس عملا هکی انجام نشده است. اگر سایتی هک شده و اطلاعات آن درز پیدا کرده است، باید منتشر شود.»

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!