پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
جمعه ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۳۹۰۸

افشاگری درباره اتفاق جنجالی قبل از فینال یزدانی - تیلور

افشاگری درباره اتفاق جنجالی قبل از فینال یزدانی - تیلور
مربی تیم ملی کشتی آزاد، با رد ادعاهای مطرح شده از سوی پدر حسن یزدانی مبنی بر اتفاقات قبل از فینال، تاکید کرد: درخواست مرور فن با فردی سنگین‌تر، خواسته خود یزدانی بود که در فرم‌های قبل اعزام توسط او مطرح شده بود.

مصطفی میرعمادیان، درباره صحبت‌های پدر حسن یزدانی مبنی بر اینکه دلیل باخت یزدانی در دیدار فینال مسابقات جهانی به دیوید تیلور این بوده که رییس فدراسیون نیم ساعت مانده به مبارزه او را مجبور کرده که با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تیم ملی تمرین کند و همین موضوع باعث شده ضربان قلبش به ۲۵۰ برسد، اظهار کرد: یک هفته مانده به اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی ما فرم‌های مختلفی را که از سوی اساتید تمرین، تغذیه و روانشناس تهیه شده بود را در اختیار تمامی کشتی‌گیران اعزامی گذاشتیم تا آن‌ها را پر کنند.

در بخشی از این فرم‌ها از کشتی‌گیران پرسیده شده بود که قبل از مبارزه فینال به چه مواردی نیاز دارید که حسن یزدانی مثلا گفته بود خیلی از ورزشکاران و طرفداران قبل از مبارزه به سمت من می‌آیند و خواستار گرفتن عکس هستند، او در این فرم خواسته بود که دور و بر او خلوت باشد که ما هم دقیقا همین کار را انجام دادیم و اجازه ندادیم افراد غیر مرتبط به حسن نزدیک شوند تا تمرکز او به هم نریزد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: یکی دیگر از مواردی که یزدانی بر اساس سوالات فرم درخواست کرده بود این بود که باید ۲۰ دقیقه قبل مبارزه مرور فن داشته باشد. او در خواسته خود تاکید کرده بود که برای مرور فن به من حریف سبک ندهید و حریفی سنگین‌تر از وزن خودم را برای مرور فن در اختیار من بگذارید.

وی تصریح کرد: بر اساس همین خواسته یزدانی، حتی ما می‌خواستیم قبل از فینال احسان امینی با یزدانی مرور فن کند که منصرف شدیم و گفتیم اباذر اسلامی برای این کار بهتر است.

میرعمادیان تصریح کرد: بعد از گذشت ۱۵ دقیقه به حسن گفتم آیا مرور فن کافی است؟ که او در جواب گفت نه، هر وقت احساس کنم خودم تمام می‌کنم. انتخاب حریف برای مرور فن در اختیار همه کشتی‌گیران بود، نه تنها یزدانی، بلکه کامران قاسمپور، زارع و سایر نفرات نیز خواسته‌شان انجام شد چرا که هر کس بهتر از سایرین بدن خود را می‌شناسد و می‌داند در چه شرایطی بهتر برای مبارزات حساس آماده می‌شود. حتی اگر از بین بچه‌های تیم خودمان کسی واجد شرایط درخواستی آن‌ها به لحاظ وزنی نبود، از کشتی‌گیران دیگر کشورها استفاده می‌کردیم، مثل کامران قاسمپور که یک کشتی‌گیر مغول را برای این کار انتخاب کردیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، درباره ادعای دخالت دبیر در مسائل فنی تیم ملی، گفت: اول اینکه علیرضا دبیر قهرمان جهان و المپیک است و مثل خیلی از روسای فدراسیون‌های دیگر نیست که هیچ شناختی نسبت به شرایط ورزشکارانشان نداشته باشند. ما اگر مو را می‌بینیم قطعا دبیر پیچش مو را می‌بیند. دبیر در این موضوع اصلا دخالتی نداشت و از آنجا که نظاره گر مرور فن یزدانی با اسلامی بود، چند مرتبه موارد فنی را به یزدانی گوشزد می‌کرد، مثلا می‌گفت اگر موقع اجرای فن سریعتر چرخش داشته باشی بهتر است یا برای اجرای فن این کار را انجام دهی موفق‌تر خواهی بود. اینکه از سر خیرخواهی است و هدف او موفقیت حسن بود و موارد عنوان شده درباره دبیر درست نبود.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال طبیعی است خانواده‌ها از شکست فرزند خود خیلی ناراحت شوند و احساسی صحبت کنند. مگر می‌شود با مرور فن ضربان قلب به ۲۵۰ برسد؟ ضربان قلب ۲۰۰ به بالا فقط در شرایطی تمرین میدانی بسیار شدید ایجاد می‌شود. در مرور فن نهایتا ضربان قلب به ۱۲۰ تا ۱۳۰ می‌رسد. به لحاظ علمی حداکثر ضربان قلب هر فرد ۲۲۰ منهای سن او است ونهایتا تحت فشار بدنی تعداد ضربان قلب ۱۰ تا ۲۰ عدد افزایش پیدا می‌کند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!