شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۷۲
اولین اظهار نظر رسمی پزشکی قانونی درباره‌ی علت مرگ مهسا امینی

سر مهسا امینی ضربه نخورده است!

سر مهسا امینی ضربه نخورده است!
مهدی فروزش -مدیرکل پزشکی قانونی تهران- در اولین اظهار نظر رسمی اعلام کرد اطلاعات منتشرشده در فضای مجازی واقعیت ندارد. تنها مستندات ما پرونده‌ی پزشکی درباره‌ی عمل جراحی مغز او در سال ۱۳۸۶ است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در اظهارنظر اولیه خود اعلام کرد: هیچ‌گونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه‌ی سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم‌ها و شکستگی در قاعده‌ی جمجمه مهسا امینی مشاهده نشده است.

ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه‌ نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگویی اولین نتایج و نظرات این سازمان درمورد بررسی پرونده مهسا امینی را تشریح کرد.

مهدی فروزش درباره‌ی روند بررسی پرونده و علت این تحویل سریع گفت: «با توجه به دستورالعمل‌ها و آیتم‌های تعریف‌شده در سازمان پزشکی قانونی کشور در روند رسیدگی، فرایند پرونده‌های ارجاعی به این سازمان و همچنین با توجه به این که هویت جسد معلوم بوده است، به مستندات تعیین هویت نیاز نبود.»

 

او افزود: فرایند رسیدگی به پرونده‌های با هویت مشخص بسیار کوتاه‌تر از اجسادی‌ست که نامشخص و مجهول‌الهویه باشد. با توجه به اینکه هویت متوفی مهسا امینی مشخص بود، رسیدگی به این پرونده در کمترین مدت زمان صورت گرفت.

 

سابقه‌ی جراحی مغز مهسا امینی

فروزش در ادامه گفت: هرگونه اظهارنظر در سازمان پزشکی قانونی کشور درمورد پرونده‌های ارجاعی به این سازمان نیاز به مستندات دقیق و مستدل دارد. در این مورد خاص تا این لحظه مستندات پزشکی که بتوان به آن استناد کرد صرفاً یک پرونده‌ی بستری در بیمارستان آن هم در سال ۱۳۸۶ و در سن هشت‌سالگی متوفی است که این پرونده مربوط به جراحی مغز روی او در یکی از بیمارستان‌های تهران است.

 

به گفته‌ی مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران: در فضای مجازی اطلاع‌رسانی نادرست و غیرعلمی درمورد خروج خون از گوش‌ها، شکستگی قاعده جمجمه و صدمه به احشای داخلی بدن متوفی منتشر شده بود. باید اعلام کنیم در معاینه ظاهری و کالبدگشایی هیچ‌گونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم‌ها و شکستگی در قاعده جمجمه، مشاهده نشده است.

فروزش در این مورد اضافه کرد: در کالبدگشایی تنه و شکم نیز هیچ‌گونه آثاری از خونریزی، له‌شدگی یا پاره‌شدگی در احشای داخلی بدن مشاهده نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
-
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
0
براساس کلیپهای برخورد لباس شخصی ها و پلیس ها در جریان اعتراضات و آمار تعداد کشته شده ها که اکثر جوان و غیر مسلح بودند میتوان به راحتی حدس زد سر مهسا امینی توسط نگاه پر از خشم و نفرت گشت ارشادی ها ضربه خورده
جهاد تبیین
-
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
0
سلام علیکم
بهتر است اندکی صبر نماییم تا دلایل واقعی سکته قلبی خانم مهسا امینی توسط پزشکی قانونی مشخص گردد شاید یکی از دلایل ایجاد لخته خونی در قلب بعد تزریق واکسن های سمی کرونا باشد باید بررسی شود که آیا خانم امینی واکسن کرونا تزریق کرده اند و چند دوز و چه زمانی و در صورت اثبات ایجاد لخته خونی در قلب در اثر عوارض واکسن به جای گشت ارشاد و نیروی انتظامی از مافیای بهداشت و درمان کرونا هراس واکسن پرست بازخواست و دادگاهی نماییم امیدوارم دنبال کشف حقیقت باشیم نه فرصت طلبی و بهانه جویی
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!