پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۳۷۱۶

پایان کرونا نزدیک است

پایان کرونا نزدیک است
سازمان جهانی بهداشت روز چهاشنبه از کشورهای جهان خواست فرصت را برای پایان دادن به این بیماری غنیمت شمرند.

تدروس ادهانوم گبرسیوس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد گفت: «شمار مبتلایان به کووید - ۱۹ که از هنگام شناسایی شدن در اواخر ۲۰۱۹ میلیون ها تن رابه کام مرگ کشانده، به میزان چشمگیری کاهش یافته و در هفته گذشته به پائین ترین میزان از مارس ۲۰۲۰ رسیده است.»

 

او افزود: «ما تاکنون در موقعیتی بهتر از این برای پایان دادن به این همه گیری قرار نداشته‌ایم. با اینکه این بیماری هنوز پایان نیافته اما پایان آن در معرض دید قرار دارد و جهان باید بیشتر از این فرصت بهره برداری کند. اگر اکنون از این فرصت استفاده نکنیم، در معرض گونه های بیشتر ویروس کرونا قرار می گیریم که به معنای مرگ ها، اختلال ها و بی ثباتی های بیشتر خواهد بود.»

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت در باره کووید-۱۹، شماری مبتلایان به این بیماری در هفته منتهی به چهارم سپتامبر با ۱۲ درصد کاهش نسبت به هفته پیش از آن، به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

 

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد که رهبران جهان امسال در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل راه حل هایی را برای مشکلات نسل کنونی و آینده پیدا کنند.

 

وی گفت: امیدواریم که کشورهای عضو سازمان ملل در یک فضای مشارکتی بتوانند راه حل‌هایی را برای مشکلات نسل کنونی و آینده بیابند حتی اگر در زمینه های زیادی اختلاف نظر دارند.

 

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: «مشکلات و چالش های جهان را نمی توان به تنهایی حل کرد. مشکلات چند جانبه نیاز به راه حل هایی چند جانبه دارد. جهان پر از مشکل است و همه این مشکلات به هم مرتبط هستند. اگر به گوشه و کنار جهان نگاه کنیم خواهیم دید که مشکلات و چالش ها اندک نیستند مانند تغییرات اقلیمی، جنگ و گرسنگی

 

سخنگوی گوترش ادامه داد: «مشکلات چند جانبه قاعدتا راه حل های چند جانبه می طلبد و شرایط در همه جوانب سخت و دشوار است. چه از لحاظ انسانی چه از لحاظ سیاسی و توسعه انسانی اما بارقه های امید آشکارا وجود دارد.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!