جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۸۵

آمریکا وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی علیه وزیر و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
همچنین آمریکا تحریم‌هایی را علیه وزارت اطلاعات ایران اعمال کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا دلیل اعمال این تحریم را "کمک به حمله سایبری" ادعایی علیه آلبانی عنوان کرده است.

آلبانی‌ روز چهارشنبه ۱۶ شهریور با اعلام قطع روابط دیپلماتیک با ایران مدعی شد که از دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت ایران در تیرانا خواسته شده است تا در عرض ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.

نخست‌وزیر آلبانی در پیامی ویدئویی در این باره ادعا کرد که این "واکنش شدید" با میزان خطر حملات سایبری ایران بوده که تهدیدی برای زیرساخت‌های خدمات عمومی و هک و سرقت ارتباطات دولتی بوده است.

پیش از این آمریکا، انگلیس و ناتو در اقدامی هماهنگ این حمله ادعایی را محکوم کرده بودند. انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شده بود که مرکز امنیت ملی سایبری این کشور با اطمینان قریب به یقین هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی را مسئول حمله سایبری گسترده به نهادهای دولتی آلبانی در ماه ژوئیه امسال می‌داند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اتهامات آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله سایبری ادعایی به آلبانی را مردود خوانده و به شدت محکوم کرد.

کنعانی در این خصوص خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه علیه تاسیسات هسته‌ای سکوت اختیار کرده و حتی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از این نوع اقدامات حمایت کرده بودند، فاقد هرگونه وجاهت در وارد کردن اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجوئی سیاسی علیه کشورمان با این بهانه‌های مضحک و با تاکید بر آمادگی کامل کشورمان برای مقابله قاطع و فوری و پشیمان کننده با هرگونه دسیسه احتمالی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بارها مورد حملات سایبری قرار گرفته، بخش مهمی از تلاش‌های مسئولانه بین‌المللی در مقابله با تهدید حملات سایبری است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!