جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۵۶۴

ترامپ: بزودی تصمیمم برای شرکت در انتخابات را اعلام می‌کنم

ترامپ: بزودی تصمیمم برای شرکت در انتخابات را اعلام می‌کنم
روز دوشنبه «آیلین کانن» قاضی منطقه‌ای آمریکا اعلام کرد که اسنادی که از منزل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا خارج شده‌اند، شامل مدارک پزشکی، مکاتبات مربوط به مالیات و اطلاعات حسابداری هم می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به شبکه تلویزیونی ان دی تی وی هند گفت: همه از من می خواهند که نامزد شوم. من در نظرسنجی‌ها، در هر نظرسنجی- نظرسنجی‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها - پیشتاز هستم. من گمان می‌کنم در آینده نزدیک تصمیمی خواهم گرفت و فکر می‌کنم که مردم خیلی زیادی خوشحال خواهند شد. 

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد سابق ترامپ، هفته گذشته به شبکه تلویزیونی اسکای نیوز بریتانیا گفت که بدیهی است رئیس جمهور سابق در فکر نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ باشد و افزود که ترامپ "از دیدن آنچه در این کشور اتفاق می‌افتد متنفر است"

از سوی دیگر دونالد ترامپ بعد از آنکه متوجه شد اف‌بی‌آی در جریان تفتیش عمارتش در فلوریدا به مدارک پزشکی او هم دسترسی یافتند، دست به انتقاد زد اما بعدا گفت که "آنها حداقل می‌بینند که چقدر من سالم هستم!"

روز دوشنبه «آیلین کانن» قاضی منطقه‌ای آمریکا اعلام کرد که اسنادی که از منزل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا خارج شده‌اند، شامل مدارک پزشکی، مکاتبات مربوط به مالیات و اطلاعات حسابداری هم می‌شود.

این قاضی، در روزهای پایانی ریاست ترامپ منصوب شده و روز دوشنبه با انتصاب یک مسوول ویژه برای بررسی اسناد کشف‌ شده از اقامتگاه دونالد ترامپ موافقت کرد؛ اقدامی که به طور بالقوه می‌تواند تحقیقات کیفری وزارت دادگستری آمریکا علیه او را به تاخیر بیندازد و امتیاز مثبتی به نفع ترامپ به حساب می‌آید.

دونالد ترامپ با انتشار پستی در پایگاه «تروث سوشال» نوشت: نه تنها اف‌بی‌آی پاسپورت‌های مرا در جریان یورش‌ و سرقت از خانه‌ام (مارالاگو) دزدید، بلکه تازه از طریق اسناد دادگاه متوجه شده‌ام که آنها همچنین به شکلی نامناسب کل فایل پزشکی محرمانه و سابقه پزشکی مرا برداشته‌اند، آن هم با تمام متعلقاتش. حداقل آنها الان می‌بینند که من خیلی سالم و سلامت هستم، یک نمونه فیزیکی کاملا عالی! علاوه بر این، آنها سوابق مالیاتی مرا هم غیرقانونی بردند، همچنین اطلاعات وکیل / موکل/ امتیاز. این غیر قابل قبول و غیر مجاز است. روزهای اتحاد شوروی است!

مقام‌های اف‌بی‌آی در هشتم اوت اقدام به تفتیش عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا کردند و حین آن حدود ۱۱ هزار سند کشف شد که برخی از آنها مهر محرمانه و برخی دیگر مهر فوق محرمانه داشتند. ترامپ و تیم او اما هرگونه اتهام را رد کرده و مدعی هستند که در موارد مختلف گفته‌اند که این اسناد غیر محرمانه شده‌ بودند و طبق امتیاز وکیل – موکل مصون هستند.

اما طبق قانون قانون اسناد ریاست جمهوری آمریکا، هرگونه سوابق ریاست جمهوری چه محرمانه باشند چه نباشند، اموال دولتی به شمار می‌روند و امحا یا سوءاستفاده از آنها ممنوع است.

 
 

 

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!