جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۵۳۵۲۶

مشخصات فنی کامل هر ۴ مدل آیفون ۱۴ لو رفت!

هنوز اپل به صورت رسمی از گوشی‌های سری iPhone 14 رونمایی نکرده است؛ اما شاهد انتشار مشخصات فنی هر 4‌ مدل آیفون 14 به طور کامل هستیم.

 

در شبکه‌های اجتماعی چینی تصویری منتشر شده که در آن مشخصات فنی هر ۴ مدل آیفون ۱۴ دیده می‌شود. اگر تصویر منتشر شده درست باشد، گوشی‌های اپل برای سال ۲۰۲۲ آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نام خواهند داشت.

رونمایی چینی‌ها از مشخصات فنی آیفون ۱۴ پیش از تیم کوک

با نگاهی به مشخصات خانواده iPhone 14 می‌توان متوجه شد که آیفون 14 پرو مکس نسبت به نسل قبلی ۱۷ گرم سنگین‌تر شده و حالا ۲۵۵ گرم وزن دارد. بدین ترتیب پرچمدار اپل تنها اندکی از جدیدترین گوشی تاشو شیائومی یعنی میکس فولد ۲ با ۲۶۲ گرم سبک‌تر است.

اپل امسال تفاوت بیشتری بین مدل‌های پرو و دیگر مدل‌های آیفون تفاوت ایجاد کرده است. آنها در آیفون 14 و 14 پلاس از تراشه A15 Bionic و دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته‌اند؛ اما در عوض آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را به تراشه A16 و دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی مجهز کرده‌اند. تمامی مدل‌ها نیز ۶ گیگ رم دارند.

همچنین آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پلاس هر دو از یک باتری ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. با توجه به این موضوع، می‌توان حدس زد که مدل پلاس فروش بسیار خوبی را تجربه کند. چرا که بسیاری از کاربران به عمر باتری بالا و نمایشگر بزرگ اهمیت می‌دهند؛ اما ممکن است خیلی مایل به پرداخت پول بیشتر برای یک دوربین قوی نباشند.

دیگر تفاوت مدل‌های پرو و دو مدل دیگر آیفون به حافظه ذخیره‌سازی بر می‌گردد. آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را می‌توانید حداکثر با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی خریداری کنید؛ اما مدل‌های پرو با حافظه ۱ ترابایتی هم عرضه خواهند شد. پس از مشخصات فنی حالا نوبت به قیمت سری آیفون ۱۴ می‌رسد.

مدل استاندارد آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی با قیمت پایه ۹۶۵ دلار عرضه خواهد شد. آیفون ۱۴ پلاس نیز با قیمت پایه ۱۰۶۵ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین در صورت تمایل برای خرید مدل‌های آیفون ۱۴پرو و ۱۴ پرو مکس باید به ترتیب ۱۴۲۵ و ۱۵۷۵ دلار هزینه کنید. البته توجه داشته باشید که همه این موارد در دسته شایعات قرار می‌گیرند و ممکن است اپل گوشی‌های خود را با مشخصات و قیمت متفاوتی عرضه کند.

 

 

منبع خبر : گجت نیوز
منبع: گجت نیوز
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!