جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۳۴۸۵

حسن روشن : کی روش را برگردانند، فدراسیون را آتش می زنم

حسن روشن : کی روش را برگردانند، فدراسیون را آتش می زنم
حسن روشن در گفتگو با خبرآنلاین از ریکاردو ساپینتو انتقاد کرد. این پیشکسوت اسنقلالی البته پیامی روشن هم برای مهدی تاج داشت. او که از منتقدان قدیمی کارلوس کی روش است و یکی از مهمانان برنامه معروف ورزش از نگاه دو قبل از بازی ایران و آرژانتین که می گفتند تیم ملی گل های زیادی از آرژانتین می خورد و تحقیر می شود، حالا از این گفته که بازگشت مربی پرتغالی را بر نمی تابد.

استقلال در چهار هفته اول فصل جدید لیگ برتر موفق به کسب 7 امتیاز شد تا ریکاردو ساپینتو شروع بدی روی نیمکت مدافع عنوان قهرمانی نداشته باشد. با این حال در همین ابتدای کار انتقاداتی از سوی بعضی از هواداران و پیشکسوتان استقلال نسبت به عملکرد این تیم مطرح شده که سرمربی پرتغالی باید در هفته‌های آتی فکری برای آن‌ها کند.

آبی‌های پایتخت در فصل نقل و انتقالات بازیکنان باکیفیتی چون محمد محبی، مهدی قایدی، پیمان بابایی و سجاد شهباززاده را در قسمت هجومی خود به خدمت گرفتند ولی این تیم هنوز در گلزنی و خلق موقعیت مشکلاتی دارد. ریشه این مشکل هم به تا حد زیادی به نوع بازی هافبک‌های استقلال برمی‌گردد که خیلی شبیه به هم هستند. مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس و سعید مهدی هافبک‌هایی هستند توانایی اصلی آن‌ها در توپ‌گیری و مدیریت بازی است و کمتر در خلق موقعیت تاثیرگذار هستند؛ حتی در مورد آرش رضاوند هم توانایی فیزیکی او به خلاقیت و تکنیکش می‌چربد و شماره 88 استقلال هم تا اینجا نتوانسته گره از مشکلات خط میانی تیمش باز کند. در این بین عزیزبک آمانو، خلاق‌ترین هافبک استقلال هم مورد توجه ساپینتو قرار ندارد که این خودش باعث تعجب است. با این حال ساپینتو در ابتدای راه قرار دارد و می‌تواند در هفته‌های آینده با شناخت بیشتر از نفرات استقلال و شرایط این تیم به سبک بازی مورد نظر خود برسد. او تا این هفته هم موفق به کسب 7 امتیاز شده و فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد که نتیجه قابل قبولی به حساب می‌آید. 

با این حال تصمیمات ریکاردو ساپینتو در چند هفته اخیر مورد انتقاد پیشکسوتان استقلال قرار گرفته است. حسن روشن، پیشکسوت استقلال در گفت و گو با خبرآنلاین با انتقاد از او گفت: «من خیلی به شرایط استقلال امیدوار نیستم. به نظرم ساپینتو بیشتر از سرمربی یک دلقک است و حس می‌کنم خود آجورلو این تا حدی فهمیده باشد. این چند روز پیش که برای مراسم رونمایی از جام جهانی رفته بودیم ، او ردیف پشت سر ما نشسته بود و رفتارهایش اصلا به یک سرمربی نمی خورد. او مدام در حال یک سری واکنش های عجیب و ژست بود. من به استقلال با او امیدوار نیستم. قهرمانی که اصلا ، من حتی به نتایج خوب هم امید ندارم. البته خدا کند ما اشتباه کنیم اما به نظرم ساپینتو مهره‌ای نیست که به این پیچ بخورد. او تیم را هم خودش نبسته و اگر نتیجه نگیرد می‌تواند بگوید کار من نبوده است!»

روشن با انتقادات از بازیکنان تیم هم گفت:« من اصلا این تیم را نمی شناسم. به نظرم بازیکنانش در قواره قهرمانی استقلال نیستند و تیم نسبت به پارسال بهتر نشده است.»

روشن که از منتقدان کارلوس کی‌روش بود، در خصوص بازگشت او گفت:« اگر کی‌روش را بیاورند من فدراسیون را آتش می‌زنم! البته اسکوچیچ هم واقعا در حد تیم ملی ما نیست ولی تا اینجا همه چیز دست به دست هم داده و نتیجه گرفته است. خب کسی که به ایران می‌آید می‌خواهد اینجا معروف شود و به جاهای دیگر برود. ما سابقه کار با بهترین مربیان دنیا مثل رایکوف و اوفارل را داریم. آن‌ها وقتی می‌خواستند بروند، تیم خوب تحویل می‌دادند. الآن ما برای جام جهانی 14 لژیونر داریم و واقعا ترکیب‌مان خوب است.»

حسن روشن در زمان بازی از ستارگان فوتبال ایران بود . حشمت مهاجرانی خاطره ای دارد از شبی که به عنوان دستیار فرانک اوفارل تصمیم گرفت تا روشن را به خاطر عدم اجرای دستورات تیمی کنار بگذارد. شب بازی با استرالیا در تهران 1974 . اما مربی بزرگ اسکاتلندی برای مهاجرانی خاطره ای از جرج بست و جنجالش شب بازی با چلسی می گوید و اینکه تمام شب را نخوابیده بود اما وقتی سوپر استار به زمین می آید به رغم خستگی و شب بیداری ، 3 گل می زند. مرد اسکاتلندی حسن روشن را به جرج بست تیمش تشبیه کرده بود و مهاجرانی می گفت آنجا از اوفارل یاد گرفتم باید با ستاره ها گاهی کرنش داشت و طوری کنترل شان کرد که عصای دستت باشند. حالا روشن به عنوان یک پیشکسوت که دوره ای سوپر استار تیم ملی بوده برای اسکوچیچ چه توصیه ای دارد؟ او البته این که برای مسائل انضباطی از اردو اخراج شده باشد را به کلی تکذیب می کند و می گوید چنین چیزی نبوده است اما درباره اسکوچیج می گوید این مربی کروات در قواره نیمکت تیم ملی نیست و تیم از دستش در رفته. بازیکنان خود را از او بزرگتر می دانند و این گیر ماجراست:« بازیکنان ما از سرمربی بزرگ‌تر هستند و او نمی‌تواند آن‌ها را مدیریت کنند. نتیجه‌ای که تا الآن گرفتیم هم به خاطر مدیریت هاشمیان و کریم باقری است چون آن‌ها از تمام بازیکنان ما بزرگ‌تر هستند. این دو نفر آرامش را در تیم برقرار کردند و بچه‌ها نتیجه گرفتند.»

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
نظرات بینندگان
Arash
-
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
0
باز این پشمک حرف مفت زد
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!