پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۳۴۶۲

«رستم قاسمی» بالاخره بعد از حواشی قاسم مکارم شیرازی آفتابی شد+عکس

«رستم قاسمی» بالاخره بعد از حواشی قاسم مکارم شیرازی آفتابی شد+عکس
باتوجه به بازتاب گسترده بازداشت یک مقام عالیرتبه وزارت راه و شهرسازی نزد افکارعمومی ، کارشناسان معتقدند ، رستم قاسمی ، نمی تواند با سکوت این پرونده فساد ر بدرقه کرده و از خود سلب مسئولیت کند.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پس از مدت‌ها غیبت در محل کار خود و اتشار خبر بستری شدن در بیمارستان و جراحی ستون فقراتش، سرانجام عصر شنبه در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست مخبر، معاون اول رییس جمهور شرکت کرد.

همزمانی غیبت طولانی وی با رسانه ای شدن بازداشت قاسم مکارم مشاور و بازرس ویژه رستم قاسمی به اتهام فسادمالی و دریافت رشوه یورویی ، از سویی و عملکرد ناموفق وزیر راه و شهرسازی در پیشبرد وعده کلیدی رئیسی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن از سوی دیگر و نیز جهش خیره کننده اجاره بها موجب شده تا رسانه ها ، خبر استعفا یا برکناری رستم قاسمی را منتشر کنند.

یکی از مطالبات جدی منتقدان وزیر راه و شهرسازی، شفاف سازی موارد اتهامی مشاور و بازرس ویژه و یرخی دیگر از مدیران در مظان اتهام وزارتخانه از سوی رستم قاسمی است .

 

166221468075515200

 

باتوجه به بازتاب گسترده بازداشت یک مقام عالیرتبه وزارت راه و شهرسازی نزد افکارعمومی ، کارشناسان معتقدند، رستم قاسمی نمی تواند با سکوت این پرونده فساد ر بدرقه کرده و از خود سلب مسئولیت کند و ناچار به اعلام موضع خواهد شد و البته برای توجیه افکار عمومی، کار بسیار دشواری خواهد داشت.

همچنین باتوجه به تاکیدهای مکرر رئیسی در زمینه پاکدستی مدیران دولت سیزدهم و عزم آنان برای مبارزه با فساد مالی، رئیسی نیز باید پا به میدان گذارد و احتمالا ، این بازداشت را نشانه ای از خط قرمز نداشتن دولت برای مبارزه با فساد معرفی کند.

در این میان، قضاوت افکارعمومی به جمع بندی میزان باورپذیری توضیحات مقامات دولتی و مهم تر از آن، اطلاع از محتوای پرونده و ابعاد اتهامات بستگی خواهد داشت .

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!