چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۳۳۶۶

چرا استفاده از ضدآفتاب مهم است؟

چرا استفاده از ضدآفتاب مهم است؟
توجه به ترفندهای مراقبتی پوست مهم‌ترین مولفه برای داشتن پوستی سالم و شفاف است.

پوست صورت به طور طبیعی بافتی آسیب پذیر و لطیف دارد و به همین جهت مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد.‌ استفاده از محصولات مراقبتی گوناگون مانند ماسک‌ها، سرم‌ها و کرم‌های صورت بخش قابل توجهی از روند مراقبتی پوست محسوب می‌شوند.‌ به همین ترتیب استفاده از کرم‌ ضد آفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است.

spf کرم ضد آفتاب چیست؟

درجه و میزان spf کرم‌های ضد آفتاب میزان توانایی و فاکتور مراقبتی این محصولات در برابر اشعه‌های نور خورشید را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر ضد آفتاب‌ها بر اساس spf خود از پوست در برابر خورشید مراقبت می‌نمایند. هر چقدر میزان spf کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، مقدار محافظت آن از پوست افزایش خواهد یافت‌. ضد آفتاب‌های برند دکتر ژیلا در spfهای مختلف برای انواع مشتریان عرضه می‌شوند. قیمت ضد آفتاب دکتر ژیلا بسته به نوع فرمولاسیون و حجم کرم متغیر است.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب چیست؟

نور خورشید از اشعه‌هایی با طیف‌های گوناگون تشکیل شده است که در میان آن‌ها اشعه‌های نور فرابنفش اثرات منفی زیادی بر سلامت پوست ایجاد می‌کند. برخورد مستقیم این اشعه‌ها با پوست حساس صورت به ایجاد لکه‌ها، تیرگی‌ها، جوش، آکنه و برخی از بیماری‌های پوستی منجر می‌شود.

کرم ضد آفتاب با ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی پوست، از اعمال اثر مستقیم این اشعه‌ها بر سلول‌های پوستی ممانعت کرده و از ایجاد چین و چروک، کک و مک و پیری زودرس پوست پیشگری می‌کند. بنابراین لازم است برای مراقبت هر چه بیشتر از پوست خود ضمن توجه به جنس پوست از کرم‌های ضد آفتاب سازگار استفاده نموده و فرمولاسیون آن را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

برندهای مختلفی از کرم‌های ضد آفتاب در بازار وجود دارند که می‌توانید با بررسی ساختار آن‌ها این نوع محصولات را برای مراقبت از پوست خود برگزینید. سینره از برندهای معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی است که به دلیل تولید محصولات متنوع نیاز مصرف کنندگان را به طور همه جانبه پوشش می‌دهد. خرید ضد آفتاب سینره به شما کمک می‌کند تا از محصولی گیاهی و طبیعی برای مراقبت از پوست خود بهره بگیرید.‌ این کرم‌ها در انواع رنگی و بدون رنگ با spfهای مختلف آماده استفاده مصرف کنندگان با شرایط پوستی گوناگون است.

تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوست

نکته حائز اهمیت در این میان استفاده از محصولی است که با نوع پوست شما سازگار بوده و فاکتورهای مراقبت، پاکسازی، آبرسانی و جوان کنندگی پوست را داشته باشد. تاثیر منفی مضرات ناشی از تابش و تماس نور خورشید با پوست بر کسی پوشیده نیست و این‌ موضوع درجه اهمیت استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب را به خوبی نشان می‌دهد.

تابش نور خورشید خصوصا در روزهای گرم و تابستانی از اصلی‌ترین عوامل تخریب کننده پوست و سلول‌ها و بافت‌های آن به شمار می‌آید. البته باید خاطر نشان کرد که پوست صورت در هیچ یک از فصل‌های سال و حتی روزهای ابری و بارانی از تاثیر خطرات نور خورشید مصون نخواهد بود اما این خطرات در روزهای آفتابی فصل‌های گرم سال، خطرات بیشتری را به بار آورده و ممکن است منجر به بروز آسیب‌های جدی در پوست صورت شود. ضد آفتاب ایزدین به عنوان یکی از بهترین‌ محصولات مراقبتی پوست در تنوع مناسب عرضه شده و با فرمولاسیون موثر از پوست شما در برابر اشعه‌ها و آسیب‌های نور آفتاب مراقبت می‌کند.

کرم‌های ضد آفتاب با شماره spfهای مختلف از جمله بهترین محصولات برای مراقبت از پوست در برابر صدمات ناشی از تابش اشعه‌های مضر نور خورشید هستند. بنابراین برای داشتن پوستی سالم، جوان و براق لازم است استفاده از کرم ضد آفتاب را در دستور کار قرار داده و به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای روتین مراقبتی روزانه پوست از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب دارای مزایای زیر هستند:

· این دسته از محصولات مراقبتی با ساز و کار مناسب ضریب خطر ابتلا به سرطان‌های پوستی را به حداقل می‌رسانند.

· کرم‌های ضد آفتاب در برابر تاثیر اشعه‌های نور خورشید مقاومت نموده و خطرات آن را تعدیل می‌کنند.

· استفاده از کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی، حساسیت و التهاب می‌شود و پوششی مناسب بر روی پوست صورت ایجاد می‌کند.

· اشعه‌های UV نور خورشید به تخریب سلول‌ها و لایه‌های پوستی می‌پردازند، باعث ایجاد چین و چروک شده و روند تولید تیرگی‌ها و لکه‌های پوستی را تسریع می‌کند؛ این موضوع باعث می‌شود تا از پیری زودرس پوست جلوگیری شود.

ضروت استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصل‌ها

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول روز و خصوصا هنگام قرار گرفتن تحت اشعه‌های نور آفتاب الزامی است. با وجود اینکه شدت تابش نور خورشی در فصل‌ها و روزهای مختلف سال متغیر است اما نمی‌توان به دلیل کاهش میزان نور از به کار بردن کرم ضد آفتاب صرف نظر کرد. مکانیسم اثر کرم ضد آفتاب مقابله با اشعه‌های نور خورشید برای جلوگیری از آسیب‌ها و صدمات پوستی است و افراد باید از کرم ضد آفتاب به عنوان زرهی در برابر هجوم اشعه‌های مضر نور خورشید بهره بگیرند.

این اشعه‌ها در تمام طول روز و حتی روزهای ابری و بارانی بر روی پوست اثر می‌کنند. بنابراین مضرات این نور در فصل‌های پاییز و زمستان و روزهای سرد و ابری نیز به پوست صدمه می‌رساند و لازم است برای مراقبت اصولی از پوست خود در این فصل‌ها نیز کرم ضد آفتاب را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از ضد آفتاب برای همه افراد ضروری است

بر خلاف تصور بعضی افراد که استفاده از ضد آفتاب را تنها مختص خانم‌ها یا افراد مبتلا به عوارض پوستی می‌دانند، باید اظهار داشت که مطابق توصیه‌های متخصصان پوست، استفاده از ضد آفتاب برای همه افراد ضروری است. اشعه‌های نور آفتاب انواع پوست‌های مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آقایان نیز باید برای مراقبت هر چه بیشتر از پوست خود، استفاده از ضد آفتاب را در دستور کار قرار دهند. علاوه بر این لازم است از ضد آفتاب برای ایجاد پوشش محافظ بر روی پوست کودکان و خردسالان نیز استفاده شود زیرا حساسیت و آسیب پذیری پوست کودکان به نسبت بزرگسالان بیشتر است‌.

نتیجه گیری

کرم‌های ضد آفتاب از ضروری‌ترین محصولات مراقبتی پوست هستند که استفاده از آن‌ها برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بیماری‌های پوستی و عوارض مختلف الزامی است. بهتر است برای مراقبت هر چه بیشتر از پوست خود و کاهش آسیب‌های ناشی از اثرات تابش اشعه‌های خورشید، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را جدی بگیرید.

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!