پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۲۶۰

امیرعبداللهیان: روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم

امیرعبداللهیان: روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم
به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که همه به برجام برمی‌گردند برخی اتهامات سیاسی آژانس علیه ایران باقی مانده باشد

حسین امیرعبداللهیان امشب در جمع ایرانیان مقیم تانزانیا گفت: دولت دو مسیر را به طور همزمان دنبال می‌کند تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌‌ها و تلاش برای توسعه اقتصادی بدون نگاه به برجام. با فرض اینکه چند روز دیگر یا چند هفته دیگر توافق ما به نقطه قطعی برسد باز تحریم‌‌های ثانویه برداشته می‌شود اما تحریم‌های اولیه باقی می‌ماند.

وی افزود: دولت مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با نگاه به بی اثر کردن تحریم‌ها را ادامه دهد. مسیر مذاکرات را در ماه‌های گذشته طی کردیم. روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت کردیم. در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در تدوین متن داشتیم و آخرین دیدگاه های خود را به طرف آمریکایی منتقل کردیم در برخی موضوعات باید تاکید بیشتری انجام می‌شد. روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کردیم در حال بررسی و آنالیز پاسخ روز گذشته هستیم. روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که همه به برجام برمی‌گردند برخی اتهامات سیاسی و بی اساس آژانس علیه ایران باقی مانده باشد و آنها بخواهند مثل استخوان لای زخم هر زمان خواستند این ادعاهای برخاسته از محیط ناامن کننده رژیم صهیونیستی را تکرار کنند.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدواریم اگر طرف آمریکایی‌ در تهداتش جدی باشد و چنانچه در بررسی‌‌ها به نقطه مطلوب توافق برسیم امیدواریم در تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های اولیه برای بازگشت همه طرف ‌ها به توافق و لغو تحریم‌ها بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات برسیم.

وی ادامه داد: چنانچه بررسی‌های ما به نقطه‌ای برسید جمع بندی تیم کارشناسی ما رعایت ملاحظات و خطوط قرمز ایران باشد گام بعدی جمع شدن وزرا در وین برای جمع بندی گفت‌وگوها و توافقات است و براساس جدول زمانبندی که در مورد بررسی‌های کارشناسی ما در دست اقدام است امیدواریم به مراحل بعدی بتوانیم وارد شویم

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مادامی که در حوزه رعایت خطوط قرمز و وجود منافع ملت ایران مطمئن نشویم هیچ شتاب و عجله‌ای در این موضوع نخواهیم کرد.

وی گفت: امیدوارم در هر دو مسیر ایران با حمایت گسترده مردمی و تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شده بتوانیم کماکان در همه موضوعات از جمله علم، فناوری و دفاعی و ... در سایر موضوعات در نوک قله قرار بگیریم.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!