پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۰۲

تعامل با تهران بخشی از راهبرد ابوظبی در تامین امنیت خود است

تعامل با تهران بخشی از راهبرد ابوظبی در تامین امنیت خود است
سی ان ان درباره بهبود روابط ایران و برخی از کشورهای عربی: تعامل با تهران بخشی از راهبرد ابوظبی در تامین امنیت خود است

تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی با اشاره به بهبود روابط ایران و برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت که تعامل با تهران بخشی از راهبرد ابوظبی در تامین امنیت خود است.

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان با ارائه گزارشی در مورد بهبود روابط ایران و برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نوشت که امارات متحده عربی پس از کویت اعلام کرده که سفیر خود را در روزهای آتی به تهران خواهد فرستاد. عربستان سعودی نیز که ۶ سال قبل پیش قراول کاهش روابط شیخ نشین ها و تهران بود، هم اکنون مشغول گفت و گوهای مستقیم با ایران است.

سی ان ان در ادامه این گزارش به نقل از تحلیلگران نوشت: زمانی که آمریکا در واکنش به حمله به آرامکو و در دفاع از شرکای عرب خود اقدامی انجام نداد، برای امارات متحده عربی مشخص شد که باید بدون اتکا به دیگران و به خصوص آمریکا در پی تامین امنیت خود باشد. تعامل با ایران بخشی از این راهبرد ابوظبی است.

به نوشته این رسانه، روابط میان تهران و ابوظبی از آن زمان روندی رو به رشد داشته است و امارات اکنون به صادرکننده اصلی به ایران تبدیل شده و ارزش تجارت دوجانبه در چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی به ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. شایان ذکر است که ارزش تجارت فیمابین در کل سال ۲۰۱۹ تنها ۷ میلیارد دلار بود.

سی ان ان به نقل از صاحبنظران امور منطقه نوشت که امارات از لحاظ مالی و بازرگانی بیشترین سود را از کاهش تنش ها در منطقه می برد. حتی در زمانی که تنش بر روابط تهران و ابوظبی حاکم بود، در تجارت میان دو کشور اختلالی رخ نداد و با وجود کاهش هرگز قطع نشد.

 
 
 

 

 

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!