جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۱۱۲

فیلتر فضای مجازی در دستور کار نیست

مقام شورای عالی فضای مجازی گفت: فیلتر فضای مجازی به هیچ عنوان در دستور شورای عالی فضای مجازی کشور نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان این که فیک نیوزها با نشرهای خبرهای دروغ درصدد التهاب در بازار اقتصادی و کسب و کار فضای مجازی کشور هستنند، گفت: فیلتر فضای مجازی به هیچ عنوان در دستور شورای عالی فضای مجازی کشور نیست.

 

قاسم خالدی عصر شنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه فضای مجازی و استارت‌آپ‌های مازندران در ساری افزود: در ماه‌های گذشته آدرس‌های اشتباهی در ارتباط با طرح صیانت از فضای مجازی از سوی رسانه‌های معاند منتشر شد که باید بگویم که در سطح عالی تصمیم‌گیری در این حوزه که همان شورای عالی فضای مجازی کشور است به هیچ عنوان بحث فیلتر فضای مجازی مطرح نیست.

وی خاطر نشان کرد: از تمامی شاغلان در فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها می‌خواهم که با قدرت به کار خود ادامه دهند و توجهی به موضوعاتی حاشیه‌ای در ارتباط با فیلتر فضای مجازی نداشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه زنجیره ارزش افزوده تولید محتوا در فضای مجازی کشور راه نیفتاده است، تصریح کرد: باید برای تقویت اکوسیستم اقتصاد تولید محتوا در این فضا بیش از پیش تلاش کنیم.

خالدی ادامه داد: براساس آمار حدود ۱۶ هزار رسانه دیجیتال در سال‌های گذشته تنها در مازندران مجوز فعالیت دریافت کردند که از این تعداد تنها ۳۰ رسانه به فعالیت خود ادامه داده که این آمار مبین آن است که به معنای واقعی در اقتصاد تولید محتوا و درآمدزایی در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: باید تولید راهبرد تقسیم درآمد در فضای مجازی به معنای واقعی در کشور فراگیر شود تا براساس اصول و چارچوب مدون برای ایجاد اشتغال پایدار در این عرصه اقدام کنیم.

برگزاری شورای عالی فضای مجازی در استان‌ها به ریاست استانداران سراسر کشور طی ماه‌های گذشته از سوی رئیس جمهوربه وزیر کشور ابلاغ شد و براساس ابلاغیه احمد وحیدی به عالی‌ترین مقام اجرایی استان‌های کشور این موضوع در دستور کار قرار گرفت و مازندران به عنوان اولین استان در این حوزه دستور رئیس جمهور را اجابت کرد و امروز شنبه اولین جلسه شورای فضای مجازی مازندران با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران برگزار شد.

در سفر یک روزه فیروزآبادی به مازندران دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها و بررسی موانع مشکلات پیروان کسب و کار فضای مجازی و همچنین نشست شورای اداری استان برنامه‌ریزی شد.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!