جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۰۷۵

توافق بر سر احیای برجام ممکن است «در چند روز آینده» حاصل شود

توافق بر سر احیای برجام ممکن است «در چند روز آینده» حاصل شود
اولیانوف طی همایش گروه رسانه‌ای «روسیا سِگودنیا» گفت: موارد زیادی برای احیای برجام حاصل شده است.

اولیانوف طی همایش گروه رسانه‌ای «روسیا سِگودنیا» اظهار داشت: «موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌ای حاصل شده است. امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر، اجماعی برای احیای توافق هسته‌ای داشته باشیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، اما توضیح داد: «۳ متن برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد و اتحادیه اروپا در تلاش است بین دیدگاه‌های طرف‌ها ارتباط برقرار کند».

این دیپلمات روس درباره کارشکنی‌های آمریکا در روند مذاکرات وین تصریح کرد: «ما این تصور را داریم که واشنگتن خواهان حل و فصل مسائل باقیمانده غیرمرتبط با توافق هسته‌ای ایران است. دولت آمریکا در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی می‌کند زیرا آنچه در این پروژه نوشته‌شده دست یافتنی نیست».

اولیانوف با رد ادعاهای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی درباره برنامه موشکی و هسته‌ای ایران، تاکید کرد: «هیچکس نتوانسته ثابت کند که ایران موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد. درخواست‌هایی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اورانیوم ایران و غنی سازی آن وجود دارد، اما موضوع فوری نیست».

به نوشته ریانووستی، وی همچنین افزود که توافق بر سر احیای برجام ممکن است «به معنای واقعی کلمه در چند روز آینده» حاصل شود.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!