پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۰۸

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری «سایه»؛ آیت‌الله محقق داماد بر پیکر هوشنگ ابتهاج نماز می‌خواند

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری «سایه»؛ آیت‌الله محقق داماد بر پیکر هوشنگ ابتهاج نماز می‌خواند
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری هوشنگ ابتهاج گفت: مراسم وداع با مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته کشورمان در روز پنجشنبه (۲۷ مردادماه) از ساعت ۹ ساعت از مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد. به گفته شالویی آیت‌الله مصطفی محقق داماد بر پیکر هوشنگ ابتهاج نماز خواهد خواند.

محد شالویی درباره جزئیات مراسم گفت: مراسم وداع با مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته کشورمان در روز پنجشنبه (۲۷ مردادماه) از ساعت ۹ ساعت از مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد.

او گفت: شعرخوانی و سخنرانی برخی از استادان دانشگاه و فرزند او از بخش‌های مختلف این مراسم است.

به گفته شالویی آیت‌الله مصطفی محقق داماد بر پیکر هوشنگ ابتهاج نماز خواهد خواند.

دستیار ویژه وزیر ارشاد افزود: پس از این مراسم پیکر آن مرحوم به زادگاهش، استان گیلان، شهر رشت منتقل خواهد شد و مراسم خاکسپاری او از ساعت ۹ صبح روز جمعه (۲۸ مردادماه) در باغ محتشم رشت برگزار خواهد شد.

شالویی در ادامه گفت: این مراسم‌ها با همراهی و همکاری خانواده‌ آن مرحوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت. از همه دستگاه‌ها بخصوص وزارت امورخارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور آلمان و کنسولگری ایران در شهر فرانکفورت و مجموعه‌های داخلی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر و بنیاد رودکی و سایر نهادهایی در انتقال پیکر این استاد و مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج همکاری و همراهی کرده‌اند، تقدیر و تشکر کنم. همچنین جا دارد از شرکت سیمان که در حقیقت خانه تاریخی سایه دراختیار شرکت است، و در این مدت زحمات زیادی متقبل شدند و میزبان مردمی بودند که در آن مکان تاریخی حضور یافتند و از استانداری اداره کل استان گیلان تقدیر و تشکر کنم.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!