جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۷۴
مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه رخ داد

محیط بان برومند نجفی توسط پدر مقتول تیرباران شد

محیط بان برومند نجفی توسط پدر مقتول تیرباران شد
محیط بان برومند نجفی که اخیرا به اعدام محکوم شده بود ، توسط پدر مقتول پرونده خود در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه با اسلحه کلاشینکف تیرباران شد.

صبح امروز محیط بان برومند نجفی که پیش از این با اتهام قتل یک شکارچی به اعدام محکوم شده بود، در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده، توسط پدر فرد مقتول (فلاحی) و در مقابله مجتمع قضایی کرمانشاه با 12 تا 15 تیر کشته شد. این خبری بود که سرهنگ محبت خانی به رکنا گفت.

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تایید این خبر در گفت و گو با رکنا عنوان کرد: متاسفانه با وجود تلاش های زیادی که در یک سال گذشته برای شکسته شدن رای اعدام محیط بان برومند نجفی انجام داده بودیم و با وجود این که پرونده به مرحله اعاده دادرسی رسیده بود و بسیار امیدوار بودیم که این رای شکسته شود، اما صبح امروز پدر فرد مقتول، محیط بان نجفی را به قتل رساند.

وی افزود: به گواه شاهدان عینی، آقای فلاحی امروز در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه، بلافاصله بعد از پایان جریان دادگاه اعاده دادرسی، با وجود این که ابتدا خودش در دادگاه حضور داشت، از مجتمع قضایی خارج می شود و به سرعت با یک اسلحه کلاشینکف به مقابله مجتمع بازمی‌گردد و محیط بان نجفی را به رگبار می بندد. آقای فلاحی 12 تا 15 گلوله به طرف محیط بان نجفی شلیک کرده و این محیط بان نیز در دم جان باخته است. متاسفانه قاتل محیط بان نجفی فعلا متواری است.

گفتنی است، محیط بان برومند نجفی مرداد سال 99 در جریان یک درگیری با شکارچیان ناچار به شلیک به خودروی چند شکارچی می شود که در این میان یکی از تیرها به یک شکارچی به نام فلاحی اصابت می کند و او جان خود را از دست می دهد.

ماجرای درگیری از این قرار است که در آن زمان یکی از مخبران یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه با مشاهده چهار شکارچی غیرمجاز که با خودروی آفرود وارد منطقه حفاظت شده بیستون کرمانشاه شده بودند و به گفته این مخبر، اقدام به شکار کرده بودند، موضوع را به پاسگاه محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع می دهد.

بعد از آن هم پنج نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه برای بررسی مساله خود را به خودروی شکارچیان می رسانند و در درگیری میان نیروهای محیط بانی و شکارچیان، ضمن اصابت تعدادی تیر به خودروی شکارچیان، یک نفر از آنها با گلوله محیط بان نجفی زخمی می شود و در ادامه جان خود را از دست می دهد.  

بعد هم سه شکارچی دیگر اقدام به فرار از صحنه می کنند. در چنین شرایطی محیط بان ها فرصت بازرسی خودروی شکارچیان را پیدا نمی کنند و بنابراین لاشه یا اسلحه ای از آنها ضبط نمی شود، اما آن طور که چهار محیط بان دیگر حاضر در صحنه در دادگاه شهادت داده اند، سه شکارچی دیگر اسلحه و کوله پشتی مخصوص شکار همراه خود داشتند و وارد منطقه حفاظت شده بیستون شده بودند.

ولی با توجه به فوت یک شکارچی در این حادثه، متاسفانه پرونده ورود شکارچیان به منطقه حفاظت شده و اقدام آنها به شکار پیگیری نشده و پرونده ای علیه محیط بان نجفی تشکیل می شود که در نتیجه آن در آبان 99 حکم قصاص علیه محیط بان نجفی صادر می شود. در ادامه نیز این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید می شود، اما مسئولان سازمان محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست کشور امیدوار بودند که بتوانند در جریان اعاده دادرسی، رای قصاص را بشکنند که متاسفانه حادثه امروز رخ داد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!