پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۲۶

رایزنی مذاکره کنندگان ایران و روسیه در وین

رایزنی مذاکره کنندگان ایران و روسیه در وین
مذاکره کنندگان ایران و روسیه به ریاست علی باقری و اولیانوف در آستانه دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به گفت‌وگو نشستند. در این دیدار بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور دارند.

مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ریاست علی باقری و میخائیل اولیانوف پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت وین در آستانه دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

در این دیدار بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور دارند.

«میخائیل اولیانوف» مذاکره‌ کننده روسیه دیشب در اظهاراتی درباره این مذاکرات بیان کرد که مذاکره‌کنندگان این کشور آماده انجام گفت‌وگوهای سازنده در وین برای نهایی کردن توافق هستند.

هیأت مذاکره کننده ایرانی به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران صبح امروز وارد وین شدند تا در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها حضور یابند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز ضمن اعلام خبر سفر هیأت ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۲ مرداد ماه در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین دیروز چهارشنبه در دیدار دیپلمات ایتالیایی با بیان این‌که آمریکا نمی‌تواند برای ایران که عضو برجام است، قید و شرط تعیین کند، گفت:‌ در مذاکرات پیش رو، اراده جدی و واقعی آمریکا برای دستیابی به توافق راستی آزمایی می‌شود.

 

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!