جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۰۰

فرمانده مرزبانی فراجا: مرز‌های بانه در ۲ ماه آینده بسته می‌شود؛ در صورت تخطی از قانون برخورد شکننده خواهد شد

فرمانده مرزبانی فراجا: مرز‌های بانه در ۲ ماه آینده بسته می‌شود؛ در صورت تخطی از قانون برخورد شکننده خواهد شد
سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرز‌های بانه از هفتاش تا بروشکانی در ۲ ماه آینده بسته میشود و دستور دادیم کسی بدون توجه به دستورات مرزبانان از مرز عبور نکنند در صورت تخطی از قانون با آن‌ها برخورد شکننده خواهد شد.

سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی امروز در محل شهادت ۲ مرزبان شهید در ارتفاعات زلان مرز بروشکانی با اشاره به پایش و بازیدهای میدانی انجام شده در مرزهای شهرستان بانه اظهار داشت: مرزهای بانه از سطوح عالی کشور با جانمایی دوربین‌ها و حسگرهای هوشمند قابل رویت است و زیرسازی جاده‌ها نیز انجام و چندین سنگر دفاعی نیز اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیرهای محل ورود کالاهای قاچاق، اشرار مسلح و گروه های معاند که وارد خاک کشور می‌شوند و قصد ناامنی دارند ادامه داد: مرزنشینان که مرزیاران افتخاری ما هستند هر گونه اخبار و اطلاعات گروه‌های منحرف معاند را در اختیار رزمندگان مرزبانی قرار دهند تا در کوتاهترین زمان به سزای اعمال خود برسند.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزهای بانه از هفتاش تا بروشکانی در ۲ ماه آینده بسته میشود و دستور دادیم کسی بدون توجه به دستورات مرزبانان از مرز عبور نکنند در صورت تخطی از قانون با آنها برخورد شکننده خواهد شد.

این مسئول کشوری با بیان اینکه مستکبران عالم در همه دنیا دنبال ناامنی هستند اضافه کرد: در هفته گذشته در نیمه شب مرزبانان پاسگاه بروشکانی در گروهان ننور با گروه‌های مسلح درگیر شدند و با سلاح‌های آمریکایی که در اختیار داشتند دو مرزبان را به شهادت رساندند.

سردار گودرزی گفت: شرارت گروه‌های معاند از سال‌ها پیش آغاز شده و رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا جنایتکار برای مردم مستضعفی که در مرزها کار کشاورزی انجام می‌دهند ناامنی ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از افتخارات واحدهای مرزی اینکه، استیفاء حقوق مرزنشینان و دولت که یکی از وظایف ذاتی خود می‌دانند و امنیت را برقرار می‌کنند اما گروه‌های مسلح با سلاح‌های پیشرفته مرزبانان را به شهادت می‌رسانند که خانواده این شهدا از ما خواستند که حق آنها را از این گروه‌ها بگیریم.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: براساس مستندات و معاهدات مرزی بین ۲ کشور به کشور همسایه تذکر دادیم و جلساتی در این راستا برگزار شده و انتظار داریم که مرزهای خود را مستحکم کنند.

وی با بیان اینکه خون شهدای مرزبانیضامن امنیت کشور می‌شود گفت: اعتبارات و امکانات زیادی در اختیار مرزبانی کشور قرار گرفته و انسداد مرز در منطقه بروشکانی با جدیت انجام می‌شود.

این مسئول کشوری افزود: با دستور رییس جمهوری معبرهای قانونی در آیند بازگشایی می‌شود و کسانی که باید از مزایایی این مرز مرتفع شوند در این مرز فعالیت کنند و از مواهب این مرز بهره ببرند.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: وزیر کشور در شورای امنیت در کار ویژه امنیت مرزها اعتباراتی را از دولت برای ساماندهی مرزها گرفتند که به زودی پروسه انسداد مرزهای شمال غرب و جنوب غرب کشور شروع می‌شود در ۲ سال آینده بیش از ۸۰ درصد مرزهای کشور که مشکل امنیتی دارد به لحاظ اوپتیکی، پهپادی، الکترونیکی، هلی‌شات، دوش پرتاب‌ها و کواد کوپترها مجهز می‌شوند.

وی تاکید کرد: مرزنشینان بدانند، مرزبانان کشور اجازه ورود هیچ گروه مسلحی را به داخل کشور نمی‌دهند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!