پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۷۶

وزیر اقتصاد: اگر خودروی مردم نیز در سیل دچار مشکل شود، به‌ راحتی می‌توانند در کوتاهترین زمان خسارت بگیرند

وزیر اقتصاد: اگر خودروی مردم نیز در سیل دچار مشکل شود، به‌ راحتی می‌توانند در کوتاهترین زمان خسارت بگیرند
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: هیأت دولت مصوب کرد ۲.۵ همت برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن خسارت های ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم.

«سید احسان خاندوزی» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در گفت و گو خبرنگاران اظهار داشت: بعد از بازدیدی که رئیس جمهور از مناطق سیل زده داشت، یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر در رویه گذشته بود.

وی با بیان اینکه تخریب سرپناه مردم از مسائل بسیار دردناک و نیازمند چاره جویی فوری است، افزود: پیش از این از مکانیزم تخصیص بودجه‌های لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده می‌شد اما وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیأت دولت ارائه کرد تا برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله از ظرفیت صنعت بیمه که در بسیاری از کشورها به عنوان شیوه ای کارآمد استفاده می‌شود و در احکام قانونی هم درج شده، بهره ببریم.

خاندوزی بر همین اساس خاطرنشان کرد: صندوق بیمه همگانی ساختمان در کشور از سال گذشته فعال شده اما به جهت اینکه بودجه‌های لازم در اختیار نگرفته بود، تاکنون آنگونه که باید فعال نبوده است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: هیأت دولت امروز مصوب کرد دو و نیم هزار میلیارد تومان برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن خسارات ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم.

خاندوزی تصریح کرد: اگر خودروی مردم نیز در حوادث ناشی از سیل دچار مشکل شود، مردم به‌ راحتی می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و در کوتاه ترین زمان خسارت بگیرند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!