جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۶۴۰

رئیس کمیته ملی المپیک: تیم امید به خاطر کرونا، تعدادی بازیکن مصدوم و عدم همکاری باشگاه‌ها در بازی‌های کشور‌های اسلامی شرکت نمی‌کند

رئیس کمیته ملی المپیک: تیم امید به خاطر کرونا، تعدادی بازیکن مصدوم و عدم همکاری باشگاه‌ها در بازی‌های کشور‌های اسلامی شرکت نمی‌کند
رئیس کمیته ملی المپیک درباره انصراف تیم امید ایران در حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی گفت: با میرشاد ماجدی در ارتباط هستم. اتفاقی که افتاد این بود که تست چهار نفر مثبت بود و امکان تسریع تعداد مبتلایان وجود دارد. نکته دیگر این بود که تعدادی بازیکنان مصدوم هستند و در کنار ابتلای برخی به کرونا کار سخت شده بود. عدم همکاری باشگاه‌ها در مورد بازیکنان چالش سوم بود.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک پس از پایان برگزاری مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفافی ورزش ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایام شهادت امام حسین (ع) را عرض تسلیت دارم. تنها راه نجات ما توسل به اهل بیت و اباعبدالله است. امروز شاهد بودید جمع بزرگی از پیشکسوتان در اینجا حاضر بودند. ورزش ما دارای تبار و هویت است. تلاش کردیم مجموعه خاطرات و دانش و تجربیات مدیران را ضبط، ثبت و تدوین کنیم‌.

وی افزود: تا امروز 70 جلد کتاب چاپ شده و اگر کرونا نبود 200 جلد کتاب چاپ شده بود. این روند با شتاب ادامه دارد و امروز 31 اثر رونمایی شد. وقتی که یک پیشکسوت و دانشمند فوت می‌کند یک کتابخانه بزرگ می‌سوزد.

صالحی امیری در ادامه تأکید کرد: نسل جدید و جامعه ایران باید بداند اگر ورزش ایران می‌درخشد به خاطر وجود انسان‌هایی است که در شرایط سخت کام ملت را شاد کردند. تاریخ شفاهی سلسله‌ای از اقدامات ورزشی در مسیر توسعه ورزش است. همه اینها یک پیام دارد و آنهم اینکه ورزش ایران بیش از هر زمان مدیون فرهنگ است و نیازمند عبور از شکوی قهرمانی به پهلوانی هستیم.

وی درباره انصراف تیم امید ایران در حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: با میرشاد ماجدی در ارتباط هستم. اتفاقی که افتاد این بود که تست چهار نفر مثبت بود و امکان تسریع تعداد مبتلایان وجود دارد. نکته دیگر این بود که تعدادی بازیکنان مصدوم هستند و در کنار ابتلای برخی به کرونا کار سخت شده بود‌. عدم همکاری باشگاه‌ها در مورد بازیکنان چالش سوم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: در مسائل فنی مداخله نداریم و وظیفه حمایتی خواهیم داشت. طی دو مرحله یک میلیارد تومان به این تیم کمک کردیم و مسیر کمک و‌ حمایت ادامه دارد. همه رسانه‌ها و افکار عمومی و وزارت ورزش و کمیته کمک کنند تا تیم امید جایگاه خود را پیدا کند.

وی افزود: آنچه در جایگاه کمیته می‌گویم این است که در تقسیم کار وظیفه ما حمایت بود که انجام شد. برآورد هزینه ارزی و ریالی این تیم سه میلیارد بود و هزینه لباس و پرواز و اسکان انجام شد. حضور در مسابقات و بازی با تیم‌های آفریقایی مهم بود و حالا جدول بازی‌ها دچار تغییر خواهد شد. با سرپرست کاروان صحبت و قرار شد به خاطر کرونا بگوییم امکان حضور نداریم‌ و در بحث هزینه‌ها دنبال این هستیم که پول پرداختی را پس بگیریم. اگر امکان نداشته باشد پولی که پرداخت شده است باز نمی‌گردد. سرپرست کاروان ایران در حال مذاکره با ستاد برگزاری بازی‌هاست و با توجه به اینکه کرونا مسئله اول تیم ملی است، می‌تواند توجیه قانع‌کننده‌ای باشد و فکر نمی‌کنم جریمه‌ای متوجه ما شود.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!