جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۸۱

وال استریت ژورنال: آمریکا تحریم شبکه‌ صادرات نفت ایران و تشدید فشار بر تهران را بررسی می‌کند

وال استریت ژورنال: آمریکا تحریم شبکه‌ صادرات نفت ایران و تشدید فشار بر تهران را بررسی می‌کند
یک روزنامه آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران نوشت، ایالات متحده در حال بررسی تحریم‌هایی علیه شبکه‌ای از شرکت‌های مظنون به کمک به صادرات نفت ایران و تشدید فشار بر تهران است. یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «پیش بینی من این است تا زمانی که ایرانی‌ها پیشنهاد‌ها را نپذیرند و به برجام بازنگردند، انتظار می‌رود که همچنان شاهد این نوع اقدامات اجرایی به طور منظم در آینده باشیم.»

روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد که ایران با انتقال نفت از کشتی به کشتی در آب‌های منطقه و سپس جعل اسناد برای مخفی کردن منشا محموله استفاده کرده و در این مسیر اشخاص و شرکت‌هایی در امارات متحده عربی کمک کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «پیش بینی من این است تا زمانی که ایرانی‌ها پیشنهادها را نپذیرند و به برجام بازنگردند، انتظار می‌رود که همچنان شاهد این نوع اقدامات اجرایی به طور منظم در آینده باشیم.»

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت، مقامات آمریکایی مدعی هستند که یک شهروند عراقی، انگلیسی و تعدادی از شرکت‌ها سرگرم فروش نفت ایران هستند.

این در حالی است که شهروند مذکور منکر ادعای آمریکا و نقض تحریم‌های ایران شده است. این شهروند عراقی-انگلیسی گفته است: «من مالک شرکت "آیکاون پترولیوم" و کشتیرانی "راین" هستم. من مالک شرکت "آیسوت" نیستم. شرکت‌های من به هیچ وجه نفت ایران را با نقض تحریم‌های آمریکا ارسال نکرده‌اند و تمامی مبادلات من با عراق به طور کامل قانونی بوده است.»

این روزنامه نوشت‌ که شرکت‌های نفتی «اکسان موبیل»، «شل»، «صنایع کوک» و مشتریان آسیایی از جمله خریداران نفت خام و تصفیه شده ایران بودند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!