پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۲۴۹۸

عملکرد بی‌نظیر بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰؛ از رشد ۶۳ درصدی تا بانکی برتر

عملکرد بی‌نظیر بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰؛ از رشد ۶۳ درصدی تا بانکی برتر
بانک پاسارگاد با نماد "وپاسار" از گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با سرمایه ثبت شده ۱۳۱ هزار میلیارد ریال در بورس تهران توانست سال ۱۴۰۰ را با انجام فعالیت‌های مستمر در حوزه‌های بانکداری و سرمایه‌گذاری‌های کارآمد و حتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، سربلند سپری کند و برگ زرینی در بین دیگر رقبای خود به دست آورد. گزارش پیش‌رو به بهانه مجمع عمومی عادی و سالیانه این بانک، به فعالیت بانک پاسارگاد در حوزه های مختلف و کسب دستاوردهای چشمگیر آن در این سال می‌پردازد و با ارائه نمونه‌هایی، برتر بودن این بانک را در عرصه‌های بین المللی و داخلی، در حوزه مسئولیت اجتماعی از یک سو و مدیریت مالی و بانکداری نشان می‌دهد.

رشد ۶۳ درصدی "وپاسار" در ۱۴۰۰

بر اساس گزارش عملکرد بانک پاسارگاد با نماد "وپاسار" در کدال، این طور به نظر می‌رسد که این شرکت سودی خالص در عملکرد سال ۱۴۰۰ خود به ثبت رسانده است که این سود نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد۶۳ ‌درصدی را نشان می‌دهد. سود خالص بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶.۱۹۰ میلیارد تومان برآورده شده است که این رقم در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹.۸۶۸ میلیارد تومان بوده که این تفاوت ارقام رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد. 

گزارش عملکرد بانک پاسارگاد با نماد "وپاسار" در ۱۴۰۰ نشان می‌دهد این بانک همچنین رشد قابل توجهی در دیگر بخش‌های خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری، خالص درآمد کارمزد، درآمد عملیاتی و سود انباشته داشته است.

بر اساس این گزارش ، سود خالص "وپاسار" در درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در حدود ۳۹.۴۸۳ میلیارد تومان بوده و این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۲.۲۱۸ میلیارد تومان بوده که تغییر ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری با رشد ۹۶ درصدی به رقم ۱۲.۸۶۸ میلیارد تومان بالغ گردید. همچنین خالص درآمد کارمزد وپاسار رشد ۷۶ درصدی داشته و به حدود ۲.۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

جمع درآمد عملیاتی وپاسار رشد ۱۲ درصدی را نسبت به دوره مشابه قبل نشان می‌دهد، همچنین سود انباشته شرکت نیز با تغییرات ۵۶ درصدی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ گزارش شده است. 

سود انباشته بانک در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۴.۹۶۷ میلیارد تومان است درحالی‌که این رقم در سال ۱۳۹۹ در حدود ۹.۶۲۱ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

بانک پاسارگاد در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰، برای هر سهم ۱۲۲۹ ریال سود محقق کرده است.

 

کسب رتبه‌های جهانی و داخلی پاسارگاد در حوزه بانکداری و مدیریت مالی در ۱۴۰۰

بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ در موفقیتی دیگر برای هفتمین سال ‌عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد و به‌عنوان تنها بانک ایرانی در فهرست ۵۰۰ بانک ارزنده جهان قرار گرفت. طبق این ارزیابی که توسط مؤسسه برندفاینانس (Brandfinance) انجام و توسط نشریه بنکر (The Banker) منتشر می‌شود، بانک پاسارگاد در سال ۲۰۲۲ میلادی با ۳۳ پله رشد، در جایگاه ۲۵۷ باارزش‌ترین برندهای بانکی جهان ایستاد.

این درحالی است که بانک پاسارگاد در طول ۶ سال گذشته، به صورت مستمر در این فهرست قرار داشته و بارها به‌عنوان برترین بانک منطقه خاورمیانه هم انتخاب شده است. اهمیت این موضوع از این‌جهت است که به دلیل اعمال تحریم‌های مالی و بانکی ظالمانه بر اقتصاد ایران و دشواری همکاری‌ها میان بانک‌های داخلی و خارجی، بانک پاسارگاد در رقابتی نابرابر با بانک‌های بین‌المللی کشورهایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه و عربستان سعودی و از سایر بانک‌های ملی و منطقه‌ای پیشی گرفته است. بانک پاسارگاد در ادامه افتخارآفرینی‌های خود در سال جاری برای هفتمین سال موفق به کسب عنوان "بانک برتر اسلامی ایران" در سال 2022 شد.

همچنین کسب رتبه ۵۰۲ در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان و انتخاب به عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران بخشی از افتخارات بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

از دیگر دستاوردهای چشمگیر بانک پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ کسب رتبه برتر در بیست‌وچهارمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰) است که این مراسم هرساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. این رتبه در راستای موفقیت در کسب رتبه ۸ در شاخص‌های ارزش افزوده و رتبه ۶ در میزان دارایی‌ها بوده است.

بانک پاسارگاد در دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سال ۱۴۰۰ نیز موفق به کسب تندیس زرین به‌عنوان بالاترین سطح این جایزه گردید. بانک پاسارگاد پس از ارزیابی شاخص‌های مختلف مالی و حسابداری موفق به کسب این جایزه شده است.

همچنین در ششمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، «اپلیکیشن ویپاد»، خدمت «شارژ آنلاین کارت شهروندی در اپلیکیشن پی‌پاد» و «سامانه خدمات رفاهی آوند»، از محصولات توسعه‌یافته توسط بانک و گروه پاسارگاد به‌عنوان محصولات و نوآوری‌های برتر ایرانی شناخته شدند. دبیرخانه این جشنواره پس از انجام مراحل بررسی و ممیزی، هر سه محصول فوق را به‌عنوان محصول نوآور و برتر معرفی کرد.

موارد مطرح شده تنها به‌عنوان بخشی از موفقیت‌های بانک پاسارگاد طی سال مالی جاری می‌باشد که با توجه به وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور و وجود تحریم‌های ظالمانه بیانگر عملکرد بی‌نظیر این بانک در عرصه اقتصادی کشور می‌باشد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!