پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۲۴۴۷

مدیرکل ارشاد خوزستان: خودسرها شوکر داشتند، اما کسی مسئولیت شان را نمی پذیرد

مدیرکل ارشاد خوزستان: خودسرها شوکر داشتند، اما کسی مسئولیت شان را نمی پذیرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره‌ی اختلال در برگزاری نخستین کنسرت سیروان خسروی در اهواز و سپس لغو سایر کنسرت‌ها در این شهر توضیحاتی را ارائه داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان ـ با اشاره به تعلیق چند سانس اجرای سیروان خسروی در اهواز بیان کرد: مراحل صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌ها مسیر خاصی دارد و دستگاه‌های مختلفی درگیر هستند. دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی همه در صدور مجوز نقش دارند و ارشاد مرحله پایانی است. وقتی همه مجوزها و تاییدیه‌ها گرفته شده است، ارشاد هم مجوز را صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: ما در آن ایام سه کنسرت اجرا کردیم؛ پرواز همای، علیرضا طلیسچی، مهدی احمدوند کنسرت اجرا کردند و بعد با یک روز فاصله سیروان خسروی کنسرت اجرا کرد و قرار بود سهراب پاکزاد هم کنسرت داشته باشد که در این میان کنسرت سیروان خسروی و سهراب پاکزاد عملا کنسل شد.

این مقام مسوول در ارشاد که در برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش صحبت‌ می‌کرد، درباره‌ی دلایل کنسل شدن دو کنسرت گفت: مجوزهای رسمی و مجوز شورای تامین شامل فرمانداری، نیروی انتظامی، اماکن نیروی انتظامی و … و همچنین سایر تاییدیه‌ها همه موجود بود و بر اساس آنها مجوز صادر شد. در حین کار متوجه شدیم تعدادی افراد ناشناس که هیچکس هم مسوولیت آنها را بر عهده نگرفتند، موجب این اتفاق شدند. در اهواز هیچکس مسوولیت این گروهی که وانت آوردند، مداحی پخش کردند و نظم عمومی را برهم ریختند، موجب آزار و اذیت مردم و رعب و وحشت شدند را قبول نکرده است.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به رفتارهایی که منجر به ایجاد رعب و وحشت میان مردم و به ویژه زنان و دختران شده است، تصریح کرد: اتفاق واقعا ناخوشایند بود و خود ما هم شوکه شدیم. نهاد رسمی حاکمیتی وقتی مجوز صادر می‌کند باید پای آن هم بایستد چون با لغو آن خودش بی‌اعتبار می شود اما یک باره عده ای در آن مکان حضور پیدا می کنند در سینما را قفل و زنجیر می زنند و با نیروی انتظامی هم درگیر می شوند. با ورود دادستان اهواز که واقعا حمایت کرد آن قفل شکسته می شود و با یک ساعت تاخیر آن سانس با فضای رعب و وحشت اجرا می‌شود و دوباره همان اتفاق در سانس بعد رخ می دهد و یک سری مردم مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و شما می‌بینید آن افراد عملا سینما را فتح می کنند اما نیروی انتظامی و دادستانی واقعا تلاش کرده و فضا را مدیریت کردند که کنسرت برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان درباره لغو اجرا در سانس‌های بعدی و زیرسوال رفتن امضاهای مجوز تصریح کرد: ارشاد دستگاه حفاظتی و نظارتی نیست و ابزار و امکانش را ندارد که مقابل این همه جمعیت بایستد و مقاومت کند.

کلاه کج درباره لغو کنسرت توسط شورای تامین اهواز نیز عنوان کرد: بعد از دو سانس روز اول اجرای سیروان خسروی که برگزار شد، ما پایان شب متوجه می‌شویم که شورای تامین شهر اهواز جلسه تشکیل داده است. ما هم عضو این شورا نیستیم و عملا اطلاعی از محتوای این شورا نداشتیم.

وی درباره تاریخ ابلاغ مجوز برگزاری کنسرت و ارجاع آن به شورای تامین، اداره ارشاد و شورای تامین که متعلق به دو هفته پیش بوده است و تغییر یک باره امضای شورای تامین بیان کرد: این را باید از رییس شورای تامین بپرسید. جوابشان به ما این بود که به خاطر مباحث کرونایی و ترافیک این اتفاق رخ داده است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!