پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۲۸۰

علی‌اکبر صالحی: شأن این ملت با ۳ هزار سال تمدن مکتوب، شرایط کنونی نیست

علی‌اکبر صالحی: شأن این ملت با ۳ هزار سال تمدن مکتوب، شرایط کنونی نیست
علی‌اکبر صالحی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی و قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: این انقلاب عزیز یک عمری را پشت سر گذاشته است، نیمه خالی لیوان وجود دارد و نیمه پر لیوان، اما این ملت یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز است که سه هزار سال تمدن مکتوب دارد، شأن این ملت بزرگ شرایط کنونی نیست.

لی‌اکبر صالحی صبح امروز در مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم سرحدی‌زاده با درود به روح بلند امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، طی سخنانی گفت: از ویدیویی که از صحبت‌های مرحوم سرحدی‌زاده پخش شد واقعا لذت بردم، ایشان در سال ۸۱ واضح و روشن امروز را می‌دید و ای کاش گوش شنوایی برای این سخنانش بود.

وی ادامه داد: آشنایی من با مرحوم سرحدی‌زاده به سال ۵۸ بازمی‌گردد که قرار بود با جمعی از دوستان سفری به لیبی داشته باشیم.

صالحی همچنین بیان کرد: آقای موسوی بجنوردی درباره دکتر سرحدی‌زاده گفتند که ایشان قبل از هرچیز یک انسان کامل بودند. من فکر کردم که درخصوص ایشان چه بگویم و بعد از مطالعه‌ به نظرم رسید که شخصیت «رِند» در ادبیات حافظ که دربرابر «زاهد» می‌آید، که شخصیتی است که متعادل است، آرامش دارد، فلسفه زندگی را می‌داند، ایمان زلال دارد و ما اگر ابعاد شخصیتی مرحوم سرحدی‌زاده را نگاه کنیم به این شخصیت ادبیات حافظ قرابت دارد.

وی ادامه داد: مرحوم سرحدی‌زاده شخصیتی بود که دنیا را طلاق داده بود، انسانی فوق‌العاده دلسوز برای هم‌نوعان خودش بود. ببینید که چه دلسوزی برای انقلاب و مردم خودش داشت. ایشان شخصیتی استوار بر عقیده‌اش بود.

اسناد دانشگاه صنعتی شریف، همچنین بیان کرد: مرحوم سرحدی‌زاده نه اهل تعصب بود نه اهل تخطئه، ما اکنون داریم لمس می‌کنیم حرف‌هایی که ایشان دو دهه قبل درخصوص موضوعات گفتند. برای مثال درخصوص دوتابعیتی‌ها نباید اینطور عمل کرد و معیار و ملاک ما باید اسلام باشد. ایشان شخصیتی بود که اهل انتقاد دلسوزانه بود.

صالحی خاطرنشان کرد: نظرات و نگرانی‌های خود را به صراحت بیان می‌کرد و با دیدن فیلم تعجب کردم که سال ۸۱ این نظرات را مطرح کرد.

وی افزود: این انقلاب عزیز یک عمری را پشت سر گذاشته است، نیمه خالی لیوان وجود دارد و نیمه پر لیوان، اما این ملت یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز است که سه هزار سال تمدن مکتوب دارد، شأن این ملت بزرگ شرایط کنونی نیست.

وی در پایان گفت: مرحوم سرحدی‌زاده همواره خود را در محضر خدا می‌دید و برمبنای آیه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ زندگی کرد و قدر و محبت این شیوه را هم از مردم و خداوند متعال دید.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!