پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۷۹

رئیس اندیشکده «زن و خانواده» دانشگاه امام حسین: باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبه‌گری کند

رئیس اندیشکده «زن و خانواده» دانشگاه امام حسین: باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبه‌گری کند
مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین گفت: دشمنان جنبشی برای ۲۱ تیرماه امسال تدارک دیدند تا زنان عفیف ما حجاب را از سر بردارند، اما چنین نشد، دشمن این‌همه هزینه می‌کند ارتباط‌گیری می‌کند که انقلاب بی‌حجابی در ایران راه بیندازند درحالی‌که همه تلاش آن‌ها نقش بر آب شده است. او با اشاره به اینکه ۲۷۰ شبکه ماهواره‌ای علیه حجاب فعالیت دارند، گفت: ما زنان مسلمان ایرانی پای اعتقاداتمان ایستاده‌ایم و به زن غربی باید کمک کنیم که پیرامون پوشش مناسب مطالبه‌گری کند.

مینو اصلانی ضمن گرامیداشت هفته ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب و پوشش از مهم‌ترین مسائلی است که بشر از ازل تاکنون با آن‌ها روبرو بوده ‌است و به فراخور دوران‌ها و شخصیت افراد به موضوع حجاب پرداخته شده ‌است.

وی با بیان اینکه حجاب جزء بسیار مهمی از جریان زندگی بشر است، به سایت گلستان ما گفت: پوشش هر انسان نشانه شخصیت اوست اگر این ارزش‌ها به نسل نو به گفت‌وگو گذاشته شود پشتوانه بسیار عمیقی برای پوشش و انتخاب مناسب در هر جامعه‌ای است.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد: اگر خلائی در زمینه عفاف و حجاب به وجود بیاید و مفاهمه لازم صورت نگیرد، غریبه‌هایی از این وضعیت سوءاستفاده کرده تا آن را به نفع خود تغییر دهند و تا مرحله فروپاشی یک ملت پیش می‌روند.

اصلانی توضیح داد: دشمن در تلاش است هویت اسلامی و ایرانی را از زن مسلمان بگیرد و جایگزین‌های غیر متعارف را تحمیل کند که با وجود بانوان سرافراز همیشه تیر آن‌ها به سنگ خورده‌است.

وی با اشاره به اینکه باید دنیا را با زیبایی حجاب آشنا کنیم، تصریح کرد: طی یک دهه اخیر اندیشمندان غربی گفته‌اند که در برابر عظمت زیبایی حجاب تعظیم می‌کنند، در برابر این حرکت‌های عفیفانه و زندگی مؤمنانه سر تعظیم فرود می‌آورند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: فرهنگ منحط غربی، سودجویانه و مبتنی بر لذت‌های بی‌حد و حصر مادی است که به جامعه غرب تحمیل ‌شده و زنان را به کالای تبلیغاتی تبدیل کرده‌ است.

اصلانی؛ گوهر حجاب را از نیازهای امروز جامعه دانست و بیان کرد: باید الگوهای موفق معرفی شوند در فرهنگ خودمان الگوی زن «نه شرقی نه غربی» را ترسیم کردیم، ما برای دنیا حرف های جدید داریم.

وی بیان کرد: غربی ها این بی‌بندوباری را برای زن به وجود آوردند تا از هویت خودش تهی شود بحث تساوی زن و مرد را مطرح کردند و سند 2030 را خواستند تحمیل کنند آنها بر این عقیده هستند که ویژگی‌های زنان و مردان مهم نیست و باید هر دو یکسان دیده شوند حتی در فرزند آوری که کاملاً خلاف فطرت انسانی زن و مرد است.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه ما در دفاع از حجاب و پوشش مناسب منطق محکم داریم، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به دلیل اینکه بر پایه منطق محکم بنیان نهاده شده است آنقدر جاذبه دارد که در غرب پوشش مدنا برای ترویج لباس و پوشش عفیفانه طراحی شده است.

اصلانی ادامه داد: امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های اروپایی و آمریکایی فروشگاه‌هایی به نام مدنا وجود دارد که در عین شکیل بودن لباس‌های عفیفانه به بانوان عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 270 شبکه ماهواره ای علیه حجاب فعالیت دارند، گفت: ما زنان مسلمان ایرانی پای اعتقاداتمان ایستاده‌ایم و به زن غربی باید کمک کنیم که پیرامون پوشش مناسب مطالبه‌گری کند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: دشمنان جنبشی برای 21 تیرماه امسال تدارک دیدند تا زنان عفیف ما حجاب را از سر بردارند اما چنین نشد، دشمن این‌همه هزینه می‌کند ارتباط‌گیری می‌کند که انقلاب بی‌حجابی در ایران راه بیندازند درحالی‌که همه تلاش آن‌ها نقش بر آب شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی رسالت جهانی دارد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی باید در زمینه تحکیم بنیان خانواده و لباس‌های شکیل عفیفانه الگو باشد، اگر می‌خواهیم پیام‌مان را به دنیا منتقل کنیم پوشش زیبا و عفیفانه باید الگوسازی شود تا دنیا گفتمان انقلاب اسلامی را قبول کند.

وی ادامه داد: دنیا گفتمان‌های مختلفی را تجربه کرده اما به آرامش نرسیده‌ است بنابراین می‌خواهد گفتمان جدیدی را تجربه کند اگر ما محققانه از حجاب دفاع کنیم دنیا در آینده انقلاب اسلامی را برای گفتمان جدید برمی‌گزیند.

اصلانی با اشاره به اینکه صهیونیسم جهانی و آمریکا نمی‌گذارند که دنیا زیبایی حق را ببیند، گفت: در این زمینه رسالت بانوان محجبه انقلابی عفیف بسیار سنگین است نظام اسلامی کارنامه پرافتخاری دارد که باید الگوسازی بانوی عفیفه مؤمنانه را در جهان ترویج کنیم.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!