پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۲۵۸

گرجی، دبیر ستاد امر به معروف قم: باید قلم پای هرکس که قصد تعرض به حجاب را دارد، خرد کرد

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: تجمعاتی که امروز در سراسر کشور با حضور پرشور بانوان شکل گرفت، حجت را بر مسئولان تمام کرد و لذا لازم است تا در کنار رسیدگی به مشکلات اقتصادی، تکریم مردم و رفع مشکلات، اولین خاکریز این انقلاب و نظام که حجاب و عفاف است توسط مسئولان با تمام توان حفظ شود و هر کس قصد تعرض به آن را داشت، قلم پایش را خورد کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: درست است که دشمن از موشک‌های نظامی، توانمندی علمی نخبگان کشور و توان رسانه‌ای کشور هراس دارد و هر روز دست به تحریم می‌زند، اما در این بین از هیچ چیزی به اندازه چادر بانوان واهمه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، شب گذشته در مراسم تجمع بانوان تمدن ساز همدان که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز حادثه‌ای است که در آن دژخیمان زمان، مردمی را بدون هیچ جرم و گناهی و تنها به خاطر تلاش آنها برای داشتن زیست عفیفانه به خاک و خون کشیدند.

وی با اشاره به اینکه رضا خان همانند عروسک خیمه شب بازی، دستورات اربابان خود را انجام می‌داد، گفت: به جرم پرهیزگاری، شبانه، مخفیانه و بدون غسل آن جمعیت را به خاک سپردند، اما این قلدر نمی‌دانست حجاب و عفت آمیخته با عقل و فطرت بشر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به تشریح وضعیت جامعه بانوان در ایران باستان و کشورهای غربی در سال‌های گذشته پرداخت و یادآور شد: بنا بر گزارشاتی که غربی‌ها و حتی بد خواهان انقلاب و اسلام آن را منتشر کرده‌اند، در ایران باستان زن‌ها اجازه خارج شدن از خانه را نداشتند، در برابر نامحرم ظاهر نمی‌شدند و حتی بعد از ازدواج، حق دیدار با پدر و برادر خود را هم نداشتند.

وی افزود: در قانون تلمود یهود، که از قوانین معتبر در بین یهودیان است، این طور نقل شده که اگر زنی صدای خودش را به طوری بلند می‌کرد که همسایه‌ها صدای او می‌شنیدند، همسرش بدون طلاق و دادن مهریه، او را از خانه بیرون می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی گزارش‌های فراوانی از حجاب خانم‌ها در سال‌های گذشته وجود دارد، مطرح کرد: لازم است به این سوال پاسخ دهیم، اروپایی که در زمان شکسپیر زن‌ها اجازه بازی کردن روی سن را نداشتند و از مردها برای نقش زن استفاده می‌کردند، چه شد که امروز به برهنگی رسیده است؟

وی با اشاره به گزارشی از ویل دورانت، تاریخ نویس آمریکایی در رابطه با این موضوع، یادآور شد: بنابر این گزارش، در قرن ۲۰ که اروپا به سمت صنعتی شدن در حال حرکت بود، مالکان صنایع برای آنکه از مردان به عنوان کارگرانی گران و سرکش راحت شوند، از بانوان به عنوان کارگرانی ارزان و بدون سرکشی استفاده کردند.

فرهنگ برهنگی در غرب

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه صاحبان صنایع روز به روز لباس‌های بانوان شاغل را کوتاه‌تر و تنگ‌تر کردند، عنوان کرد: با استفاده از ابزار رسانه و سینما توانستند فرهنگ برهنگی را به بانوان تحمیل کنند تا بتوانند از آنها سو استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر به موزه‌های اروپا سر بزنیم محال است در آثار متعلق به قبل از قرن ۱۶، نقاشی و آثاری را مشاهده کنید که خانم بدون حجاب وجود داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پس از این تاریخ، ساخت مجسمه و طراحی نقاشی به صورت برهنه در اروپا آغاز شد، اظهار داشت: این اقدامات باعث شد تا کم کم قبح این کار شکسته شود و آرام، آرام زن‌ها را در قرن ۲۰ مجبور کردند تا لباس کوتاه بپوشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان آن رسیده که بپرسیم اسلام حرفش در مورد حجاب چیست؟، مطرح کرد: اسلام آمد تا حجابی را که از قبل وجود داشت را اصلاح و سپس تایید کند.

اسلام از افراطی‌گری و تندروی‌ها در حوزه عفاف و حجاب جلوگیری کرد

حجت الاسلام والمسلمین گرجی جلوگیری از افراطی‌گری و تندروی‌ها را یکی از اقدامات اسلام در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد و یادآور شد: اسلام فاصله طبقاتی را برداشت و با وجودی که زمانی تنها زنان اشراف اجازه استفاده از حجاب را داشتند، اما اسلام بر این اصل تاکید داشت که حجاب یک موهبت الهی و برای همه بانوان با هر جایگاهی در جامعه است. وی با بیان اینکه این هنر اسلام بود که امنیت برای جامعه بانوان را ایجاد کرد، گفت: اسلام حضور در جامعه، ایجاد نشاط در خانواده، صیانت از کیان خانواده را ارزش گذاشت و احترام به بانوان را به عنوان فرهنگ در جامعه ترویج داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تاکید بر اینکه استفاده از چادر و حفظ حجاب توسط بانوان بسیار ارزشمند است، گفت: ارزش این کار به اندازه‌ای است که شهید برونسی در مناجات خود با خداوند می‌گوید "اگر می‌دانستم که با مرگ من یک دختر در دامن حجاب می‌رود، حاضر بودم تا هزاران بار بمیرم تا هزاران دختر به دامان حجاب برود".

وی با اشاره به اینکه هر چادر شما بهای خون یک شهید است، مطرح کرد: آیت الله بهاءالدینی با اشاره به خواهرانی که استفاده از چادر در گرمای تابستان باعث عرق ریختن آنها می‌شود، این طور گفتند که "هر قطره عرقی که ریخته می‌شود یک خورشید است و این خورشید در قبر، برزخ و قیامت به انسان روشنایی می‌دهد.

حجاب بانوان دشمن را به وحشت انداخته است

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با تقدیر از حضور پرشور بانوان همدانی در این مراسم و در میدان‌های مختلف در عرصه حمایت از انقلاب و اسلام، اظهار داشت: درست است که دشمن از موشک‌های نظامی، توانمندی علمی نخبگان کشور و توان رسانه‌ای کشور هراس دارد و هر روز دست به تحریم می‌زند، اما در این بین از هیچ چیزی به اندازه چادر بانوان واهمه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حجاب بانوان دشمن را به وحشت انداخته است، گفت: دشمنان برای مقابله با این ترس خود هر چه در توان دارند را به کار گرفته‌اند تا حجاب را از سر خواهران و زنان جامعه ما بگیرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به سخن شهید مطهری که اولین خاکریز هر کشور، حجاب آن است، مطرح کرد: مردم، مسئولان را کارگزاران حکومت عدل الهی می‌دانند، اما این به آن معنا نیست که از مسئولان انتظار و مطالبه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مخاطب این حرف در مرحله اول، خودم هستم، خاطر نشان کرد: تجمعاتی که امروز در سراسر کشور با حضور پرشور بانوان شکل گرفت، حجت را بر مسئولان تمام کرد و لذا لازم است تا در کنار رسیدگی به مشکلات اقتصادی، تکریم مردم و رفع مشکلات، اولین خاکریز این انقلاب و نظام که حجاب و عفاف است توسط مسئولان با تمام توان حفظ شود و هر کس قصد تعرض به آن را داشت، قلم پایش را خورد کنند.

"ما ملت امام حسینیم"

حجت الاسلام والمسلمین گرجی خطاب به دشمنان و برخی افراد خود فروخته در خارج از کشور، مطرح کرد: ملت ما همان عقیده‌ای را دارد که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید داشتند و آن چیزی نیست جز " ما ملت امام حسینیم(ع) " و این یعنی ما همانند سید الشهدا(ع) سر می‌دهیم، اما معجر از سر زنان و خواهران نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: ملت امام حسین(ع)، یعنی زنان و خواهران ما از زینب(س)، رقیه(س) و سکینه(س) آموخته‌اند تازیانه را تحمل کنند و اسارت بروند، اما این‌ شیرزنان، معجر از سر نخواهند داد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مگر مردان ما مرده باشند که اجازه دهند از سر زنان چادر و روسری کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت امروز آمده با حضرت حجت(عج) بار دیگر عهد ببندد که تا جان در بر بدن داریم، دست از یاری نظام، انقلاب و نائب شما بر نخواهیم برداشت، خاطر نشان کرد: اگر از کشته‌های ما پشته بسازند و از سرهای ما قلعه، هیچگاه فرزندان این آب و خاک در تاریخ نخواهند خواند که روزی امام خامنه‌ای تنها ماند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!