پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۹۰

امام جمعه تبریز: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند هیچ سود دیگری ندارد

امام جمعه تبریز: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند هیچ سود دیگری ندارد
آل‌هاشم امام جمعه تبریز با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است. وی با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد، گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد.

آل‌هاشم به مناسبت‌های هفته اعم از عرفه و قربان اشاره کرد و گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیای سنت حسنه رسیدگی به محرومان و گسترش فرهنگ اطعام غدیری بر پایه سفره‌های احسان علوی است.

وی با بیان اینکه حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است، گفت: در هر قشری خوش اخلاق و بداخلاق وجود دارد و در واقع بانوان در عین عفیفگی باید رفتار حسنه داشته باشند ولی نباید با یک رفتار بد از یک خانم باحجاب آن را به همه تعمیم بدیم و فقط نیمه خالی را نبینیم.

آل‌هاشم ادامه داد: دین اسلام واقعا دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم است و همگی همانند دندانه‌های یک شانه هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد.

وی به جمله‌ای مبنی بر اینکه پول دارم هرکاری دوست دارم انجام می‌دهم، اشاره کرد و گفت: هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند.


حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است

امام جمعه تبریز با بیان سخنی دیگر از سوی برخی اعم از اینکه به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند را مورد اشاره قرار داد و گفت: درست است که حتی نزدیک‌ترین فرد در قیامت به فریاد ما نخواهد رسید ولی یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است و در عوض یکی دیگر بگوید که من این احترام را نمی‌خواهم، در این صورت چه کار کنیم؟ گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و‌ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد، گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد.

خطیب جمعه تبریز با بیان سوالی از سوی برخی مبنی بر اینکه اگر بی‌حجابی بد است چرا صدا و‌سیما فیلم‌هایی پخش می‌کند که ترویج بی‌حجابی است، گفت: برای اینکه صدا و‌سیما به طور خاص و عام وارد ترویج احکام دینی نشود و خود را با این مضمون تطبیق ندهد، قابل پذیرش نیست زیرا صدا و سیما و تمام رسانه‌ها باید مروج باشند ثانیا مگر تقلید شما صدا و‌ سیماست، حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند در پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست.

 

 

 

 

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!