پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۱۲۶

عضو اتاق بازرگانی: داروهای بیماران خاص با کمترین قیمت به کشورهای همسایه قاچاق می شود

عضو اتاق بازرگانی: داروهای بیماران خاص با کمترین قیمت به کشورهای همسایه قاچاق می شود
عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور تولید و حتی غیر قانونی قاچاق می‌شود. این داروها آنقدر با قیمت پایین عرضه می‌شود که برای کشورهای همسایه واردات غیرقانونی آن، منفعت بیشتری دارد تا واردات قانونی.

هاله حامدی‌فر، در سی و پنجمین نشست اتاق بازرگانی تهران گفت: تامین کنندگان ۹۷ درصد داروی کشور حال بدی دارند و الان باید به سرعت ورود کنیم. احساس خطر می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که هر لحظه در بدترین شرایط تحریم دارویی قرار داریم.

وی افزود: ما باوجود مشکلات ارزی همه داروها رو تامین و تولید کردیم، دارویی در دنیا نیست که در ایران تولید نشود و توانستیم رضایت مردم و پزشکان را کسب کنیم.

عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران تصریح کرد: داروهایی بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور تولید و حتی غیر قانونی قاچاق می‌شود. این داروها آنقدر با قیمت پایین عرضه می‌شود که برای کشورهای همسایه واردات غیرقانونی آن، منفعت بیشتری دارد تا واردات قانونی. حتی داروی تولید ما در کانادا نیز مشاهده شده‌است.

وی از ریاست اتاق بازرگانی تهران خواستار حمایت از اعتبار اعضای اتاق در مقابل هتاکان شد و گفت: باید به صورت قانونی با هتاکان و کسانی که به اعضای اتاق هجمه وارد می کنند برخورد شود.

 

منبع خبر : عصر ایران
منبع: عصر ایران
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!