جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۱۸۲۸

نگاهی به کارنامه سرپرست جدید وزارت کار

رئیس جمهور با پذیرش استعفای حجت الله عبدالملکی، طی حکمی محمد هادی زاهدی وفا را به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.

به دنبال استعفای حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پذیرش استعفای وی از سوی رئیس جمهوری، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.

زاهدی وفا متولد ۱۳۴۲ در تهران و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوای کانادا است و در زمان تصدی سعید جلیلی از اعضای تیم مذاکره کنندگان هسته ای ایران بود.

ریاست دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (ع)، عضویت در شورای عالی و ریاست اندیشکده اقتصاد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری، شورای اقتصاد، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی، عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و ستاد تنظیم بازار، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی، عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، ریاست هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین و ریاست هیات مدیره رایتل از جمله سوابقی است که در کارنامه کاری وی به چشم می خورد.

در زمان معرفی کابینه دولت سیزدهم، برخی رسانه‌ها از زاهدی وفا به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی نام بردند. وی مدیر مسئول دو فصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیر مطالعات امنیت اقتصادی نیز بوده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز با رسانه‌ها از دو بار استعفای حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: با قبول استعفای دوم توسط رییس‌جمهور، دکتر محمدهادی زاهدی وفا در وزارت کار و رفاه اجتماعی جایگزین ایشان شد.

به گفته علی بهادری جهرمی، عبدالملکی از دولت جدا نمی‌شوند و به عنوان مشاور رئیس جمهوری از ظرفیت وی استفاده خواهد شد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!