جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۱۷۹۲

نرخ بیکاری کانادا رکورد زد

آمارهای رسمی کانادا نشان داد که نرخ بیکاری در این کشور پس از افزودن مشاغل بیشتر از حد انتظار در ماه مه، به پایین‌ترین حد خود رسید و رشد دستمزدها افزایش یافت.

داده‌های آمار کانادا نشان داد که در ماه مه ۳۹هزار و ۸۰۰ شغل خالص تمام وقت اضافه شده است و بیش از پیش‌بینی‌ها برای افزایش ۳۰هزار شغل بود. نرخ بیکاری به ۵.۱ درصد کاهش یافت و پیش‌بینی‌ها را از ۵.۲ درصد کاهش داد.

متوسط ‌دستمزد ساعتی کارمندان دائمی ۴.۵ درصد افزایش یافت که از ۳.۴ درصد در آوریل شتاب گرفت و مطابق با افزایش‌هایی بود که در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد، زمانی که بازار کار نیز بسیار فشرده بود.

این نتیجه احتمالا درخواست‌ها را برای بانک مرکزی کانادا برای اقدام تهاجمی‌تر در تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره در ماه جولای تقویت می‌کند.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را از ۱.۰ درصد در هفته گذشته در دومین افزایش متوالی ۵۰ واحدی خود به ۱.۵ درصد افزایش داد و اعلام کرد در صورت نیاز برای مهار تورم که در بالاترین حد خود در ۳۱ سال اخیر قرار دارد، با شدت بیشتری عمل خواهد کرد.

بازارهای پول احتمال ۶۰ درصدی را برای افزایش ۷۵ واحدی در ۱۳ جولای مشاهده می‌کنند و انتظار دارند نرخ بهره در پایان سال به ۳.۲۵ درصد برسد که نسبت به ۰.۲۵ درصد در ژانویه به شدت افزایش یافته است.

برای اقتصاددانان، سوال بزرگتر این است که آیا تورم در ماه مه به بالای ۶.۸ درصد رسیده است تا به بالاترین حد چهار دهه گذشته برسد یا خیر؛ این داده‌ها اواخر این ماه ارائه می‌شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!