پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۳۱

چطور می‌توانید به یارانه همسر اضافه شوید؟

افرادی که به هر دلیل، زیرمجموعه یارانه همسر خود قرار ندارند می‌توانند به‌صورت جداگانه ثبت ث‌نام کنند تا این موضوع در مرحله رسیدگی قرار گیرد.

در جریان ثبت‌نام از جاماندگان یارانه، یکی از مواردی که بسیار مطرح بوده و برای متقاضیان ابهام دارد، عدم مشمولیت یکی از زوجین در یارانه همسر و به عبارتی خانواده است چگونگی اقدام در این رابطه است.

به عنوان مثال مرد به عنوان سرپرست خانوار به همراه فرزند یارانه دریافت می‌کند ولی خانم جزو یارانه‌بگیران نیست یا اینکه خانم به همراه  فرزند، جزو یارانه‌بگیران هستند ولی مرد  که از قبل یارانه‌ای دریافت نمی‌کرده و یا جزو حذف شده‌ها بوده است، اکنون یارانه نمی‌گیرد.

بر این اساس در هر دو مورد، همسری که یارانه دریافت نمی‌کند باید به صورت جداگانه برای ثبت‌نام اقدام کند بدون اینکه زوج او به همراه فرزند اقدام تازه‌ای انجام دهند. 

اگر خانم برای دریافت یارانه اقدام می‌کند و سرپرست خانوار نیست، باید توجه داشته باشد که در هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده  و با آن فرایند را طی کند نه همسر که سرپرست خانوار است، در عین حال باید شماره شبای بانکی درخواستی را نیز همان شماره شبا شخصی خود ثبت کند نه برای همسر را. 

بعد از ثبت‌نام، با ارسال لیست سازمان هدفمندی یارانه ها به وزارت رفاه، خانوار مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تائید، شخص متقاضی به خانواده اضافه خواهد شد. 

ثبت‌نام از جاماندگان یارانه از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و متقاضیان می‌توانند نسبت به آن بر اساس شرایط تعیین شده اقدام کنند؛ به‌طوری که ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت سرپرستان خانواری که عدد آخر کد ملی آنها زوج است امکان ثبت‌نام داشتند و امروز و فردا همزمان با ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه، افرادی که عدد آخر کدملی آنها  فرد است می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

این در حالی است که شنبه ۳۱ اردیبهشت و یکشنبه اول خرداد ماه نیز این فرصت فراهم است که متقاضیان، بدون محدودیت در کد ملی بتوانند فرایند ثبت‌نام را انجام دهند، مقرر شده بعد از این نیز فرصتی دیگر برای جاماندگان تعیین شود.  

ثبت‌نام برای دریافت یارانه اینگونه است که سرپرست خانوار، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری  و سپس  با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام می‌کند

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!