جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۴۶۲

ورود سودجویان به مدار بازار رمزارزها

یک فعال بازار سرمایه گفت: متاسفانه در حال حاضر افرادی بدون داشتن هرگونه مجوز و علمی اقدام به تبلیغات گسترده در حوزه معامله و سبدگردانی در بازار رمز ارزها می کنند و در این میان سودجویانی هم هستند که از این فرصت سوء استفاده کرده و در این شرایط دست به کلاهبرداری می زنند.

میلاد ویسمه اظهار کرد: در چند سال گذشته بویژه از اواخر سال ۱۳۹۹، بازار رمزارزها در ایران مورد استقبال عمومی قرار گرفت و متاسفانه دوباره عده ای از این فرصت سوءاستفاده کردند و کماکان در حال فریب اذهان عمومی و فریب مردم ناآگاه هستند.

وی افزود: متاسفانه حتی در شهرهای کوچک افرادی بدون داشتن هیچگونه مجوز و علمی اقدام به تبلیغات گسترده در حوزه معامله کردن و ترید کردن یا اصطلاحا سبدگردانی در بازار رمز ارزها می کنند که حتی در استان مرکزی نیز این افراد دیده شدند و از این خلاء سوءاستفاده کرده و اقدام به دریافت مبالغ و سرمایه های مردم و انجام معاملات با این سرمایه ها می کنند و متاسفانه از آنجاکه هیچ مجوزی ندارند و صلاحیت این افراد مورد تایید نیست، می تواند زمینه ساز فاجعه های بزرگی مثل کلاهبرداری ها یا سایر تخلفات مالی شود.

یک فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در این راستا با پلیس امنیت اقتصادی استان صحبت شده و قول های مساعدی در این خصوص داده اند تا یک کمیته ویژه در این حوزه تشکیل شود و بتوان این افراد متخلف شناسایی و از تحمیل ضرر و زیان به مردم جلوگیری کرد.

ویسمه از مردم درخواست کرد که چنانچه علاقمند به فعالیت در بازار رمزارزها هستند پیش از ورود به این بازار پرهیجان و پر نوسان، به کسب علم و آموزش حداقلی در این حوزه بپردازند چراکه این بازار تفاوت فاحشی با بازار بورس و سرمایه ایران دارد.

وی اضافه کرد: ۲۴ ساعته بودن بازار، نداشتن دامنه نوسان و داشتن یک اعتبار معنوی و تاثیرپذیری از تحولات منطقه ور جهان، پشت هر رمز ارز قرار دارد.

این فعال بازار سرمایه در خصوص بازار بورس گفت: این بازار امسال، سال خوبی را در پیش خواهد داشت و سال ۱۴۰۲ نیز همینطور، روند مساعد خواهد بود. بهار سبزی در این بازار تا به امروز مشاهده شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد هرچند که اصلاحاتی را در این روند شاهد خواهیم بود.

ویسمه بیان کرد: قیمت های امروز بسیاری از سهام های ما کمتر از ارزش ذاتی آنها مورد معامله قرار می گیرد که این به جذابیت بازار بورس و سرمایه ایران می افزاید.

وی از دستگاه های امنیتی و نظارتی نیز تقاضا کرد که  نسبت به تشکیل کمیته ای در حوزه نظارت بر فعالیت بازارهای مالی در استان مرکزی اقدام کنند که این کمیته می‌تواند تخلفات و فعالیت های حوزه بازار سرمایه و بازار رمزارزها را مورد نظارت و بررسی قرار دهد.

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!