پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۸۹

مقابله طلا با دلار!؟

قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه افزایش یافت زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با فشار بر شمش‌های قیمت دلاری به دلیل تقویت پایدار دلار مقابله کرد.

شرکت‌های طلا به دلیل ضعیف‌تر شدن بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده، با دلار بالا مقابله می‌کنند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با افزایش۹.۶ درصد به  ۱۸۶۳ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۵۲ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح سه ونیم سال گذشته در جلسه قبل، کاهش بیشتر داشت و در حال حاضر قیمت طلای با بازده صفر را افزایش داد.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی در شرکت Tiger Brokers استرالیا گفت: نه تنها در حال حاضر روند نزولی واضحی در قیمت طلا داریم، بلکه محرک‌ها نیز کاملا واضح هستند، زیرا پتانسیل برای نرخ‌های بالاتر و دلار قوی‌تر بر هر گونه جذابیت امن طلا غلبه کرده است.

در حالی که طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان ذخیره‌ای مطمئن از ارزش تلقی می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ثابت بود و یک شبه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید اما اندکی جایگاه خود را از دست داد و این امر باعث شد که شمش‌های رقیب به عنوان پناهگاه امن برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشند و پس از کاهش یک درصدی قیمت طلا در جلسه قبل، همچنان به مهار قیمت طلا ادامه داد.

هفته گذشته، بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره خود را به میزان نیم درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش در ۲۲ سال اخیر است  زیرا در تلاش برای سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی دوران همه‌گیری است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۸۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۴.۹۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱۰۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!