جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۱۳۴

رئیس‌جمهور آمریکا چقدر مالیات پرداخت می‌کند؟

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، جو بایدن و معاون وی، کامالا هریس اظهارنامه مالیاتی خود را در روز جمعه منتشر کردند.

بایدن ۷۹ ساله، به طور مشترک با همسرش جیل، پرونده مالیاتی را ثبت و درآمد ناخالص تعدیل شده ۶۱۰هزار و ۷۰۲ دلار را گزارش کرد. جیل بایدن، استاد کالج محلی، با فعالیت خود در کالج اجتماعی ویرجینیای شمالی در سال ۲۰۲۱ میزان ۶۷ هزار و ۱۱۶ دلار دریافت کرده است.

بایدن ۱۵۰ هزار و ۴۳۹ دلار مالیات بر درآمد فدرال، ۳۰ هزار و ۷۶۵ دلار مالیات بر درآمد دلاور و ۲۷۲۱ دلار مالیات بر درآمد ویرجینیا پرداخت کرده است.

زوج اول همچنین از توزیع  IRA، مزایای تامین اجتماعی، بهره و حق امتیاز درآمد دریافت کردند که به طور قابل توجهی مشابه مالیات آنان در سال ۲۰۲۰ بود که درآمد ناخالص تعدیل شده ۶۰۷ هزار و ۳۳۶ دلار را نشان می‌دهد.

کاخ سفید تاکید کرد که خانواده رییس جمهور در سال گذشته نرخ موثر مالیات فدرال ۲۴.۶ درصد را پرداخت کردند. میزان مالیات پرداختی خانواده معاون رییس‌جمهور حتی بیشتر و ۳۱.۶ درصد بود.

در حالی که رئیس‌جمهور بایدن هرگز اظهارنامه مالیاتی خود را به میل خود منتشر نکرده است اما کپی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ به نیویورک تایمز درز کرد نشان می‌دهد که او اغلب کمترین هزینه ممکن را پرداخت کرده است.

هریس و امهوف بازده مشترکی را منتشر کردند که درآمد ناخالص تعدیل شده در سال ۲۰۲۱ معادل یک میلیارد و ۶۵۵ هزار و ۵۶۳ دلار را نشان می‌دهد. آنان ۵۲۳ هزار و ۳۷۱ دلار مالیات بر درآمد فدرال و ۱۲۰ هزار و ۵۱۷ دلار به کالیفرنیا، ۲۰۴۴ دلار به نیویورک و ۵۴ هزار و ۴۴۱ دلار مالیات بر درآمد ناحیه کلمبیا پرداختند. همچنین۲۲ هزار و ۱۰۰ دلار کمک‌های خیریه نیز گزارش شده است.

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!