پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۰۳

بورس بیش از ۳۳ هزار واحد سقوط کرد

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه به دلیل تبعات بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی بیش از ۳۳ هزار واحد سقوط کرد.

شاخص کل بورس امروز با ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد کاهش یافت.

شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۷۴۶ واحد سقوط کرد و در رقم ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد ایستاد. در این بازار ۴۸۵ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

عقب گرد فرابورس به کانال ۱۹ هزار واحد

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم ناشی از اتفاق مذکور با ۲۵۹ واحد کاهش به کانال ۱۹ هزار واحد عقب گرد کرد و در رقم ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد ایستاد. در این بازار ۲۷۸ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، شرکت آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

رئیس سازمان بورس به بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی در نامه ای خطاب به وزیر صمت واکنش نشان داده و پیشنهاد داده است که مبنای زمانی اخذ عوارض صادراتی حداقل پس از سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار تعیین شود و قیمت مبنای صادراتی فوب ایران از هفته اول دی ۱۴۰۰ به هفته پایانی ۱۴۰۰ تغییر و اعمال شود. البته وزارت صمت هنوز نسبت به این نامه واکنشی نشان نداده است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!