جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۸۴۲

ممنوعیت مبادلات روسیه برای صرافی‌های رمزارز ژاپن

مقامات ژاپن به صرافی‌های رمزارز دستور دادند مبادلات مربوط به دارایی‌های رمزارز که مشمول تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس قرار دارند را انجام ندهند.

این اقدام پس از بیانیه روز جمعه کشورهای عضو گروه G۷ صورت می‌گیرد که اعلام کردند تحریم‌های غربی هزینه‌هایی را به عوامل روسی غیرقانونی که از دارایی‌های دیجیتال برای افزایش و انتقال ثروت خود استفاده می‌کنند، تحمیل خواهد کرد.

نگرانی‌های رو به رشدی در میان اقتصادهای توسعه یافته گروه G۷ وجود دارد که رمزارزها از سوی نهادهای روسی به عنوان راه فرار از تحریم‌های مالی وضع شده علیه مسکو به تلافی حمله به اوکراین، استفاده می‌شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه دستورالعملی صادر کرد که شرکت‌های رمزارز آمریکایی را ملزم کرد در مبادلات با اهداف تحریم شده، شرکت نکنند.

یک مقام بلندپایه سازمان خدمات مالی ژاپن گفت: ما تصمیم گرفتیم تصمیمی را در راستای تصمیمات گروه G۷ اعلام کنیم. سازمان خدمات مالی و وزارت دارایی ژاپن در بیانیه مشترکی اعلام کردند دولت ژاپن تدابیر علیه انتقال وجوه مالی با استفاده از دارایی‌های رمزارز که ناقض تحریم‌ها هستند را تحکیم خواهند کرد.

ژاپن در میان رگولاتورهای مالی جهان در تنظیم مقررات سخت‌گیرانه در خصوص دارایی‌های دیجیتال خصوصی عقب‌تر است در حالی که قدرت‌های ثروتمند گروه G۷ و گروه ۲۰ خواستار ساماندهی ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت شده‌اند.

سازمان خدمات مالی ژاپن اعلام کرد پرداخت‌های غیرمجاز به اهداف تحت تحریم از جمله از طریق دارایی‌های رمزارز هدف مجازات حداکثر سه سال زندان یا یک میلیون ین (۸۴۸۷ دلار) جریمه خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اعلام یک انجمن صنعتی، تا چهارم مارس در ژاپن ۳۱ صرافی رمزارز وجود داشته است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!