جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۰۸۱۲

طلا همچنان در خواب زمستانی!؟

طلا همچنان در خواب زمستانی!؟
قیمت فلز گرانبهای طلا در روز جمعه با توجه به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد پیشرفت در مذاکرات با اوکراین عقب‌نشینی کرد زیرا تقاضا برای این دارایی امن را کاهش داد و به دلیل احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا تحت فشار بیشتری قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به ۱۹۹۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در روز گذشته ۱۹۸۳ دلار و ۶۰ سنت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا به ۱۹۹۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و روز گذشته بهای هر اونس طلا با ۰.۶۹ درصد کاهش، ۱۹۸۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود. این بروزرسانی قیمت طلا در ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی است.

روز جمعه هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۹۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسید، اما همچنان منتظر افزایش هفتگی حدود ۰.۳ درصدی بود زیرا نگرانی‌ها در مورد روند مناقشه اوکراین سرمایه‌گذاران را نگران کرده بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۸۱.۸۰ دلار رسید.

بر اساس گزارش FedWatch Tool CME، با افزایش تورم ایالات‌متحده در ماه فوریه، شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی نرخ بهره یک شبه خود را حداقل ۲۵ واحد در ۱۶ مارس افزایش خواهد داد، به ۹۴ درصد رسید.

در همین حال، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش داد.

هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵.۷۶ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۶۹.۸۰ دلار رسید، اما به سمت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود از نوامبر پیش رفت.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!