جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۰۷۹۲

ریزش قیمت نفت در واکنش به سیگنال تولیدکنندگان بزرگ اوپک

ریزش قیمت نفت در واکنش به سیگنال تولیدکنندگان بزرگ اوپک
قیمت نفت در پی حمایت امارات متحده عربی و عراق از افزایش تولید که بخشی از عرضه مختل شده روسیه را جبران می کند، حداکثر ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت در جریان ریزش شدید، بیش از ۱۷ درصد معادل ۲۲ دلار کاهش یافت و تا رکورد اندک ۱۰۵ دلار و ۶۰ سنت عقب نشینی کرد. این شاخص بخشی از ضرر خود را در ادامه معاملات جبران کرد و آخرین بار با ۱۷ دلار و ۱۶ سنت معادل ۱۳.۴ درصد کاهش، ۱۱۰ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه بود. بهای معاملات نفت آمریکا با ۱۵ دلار و ۴۴ سنت معادل ۱۲.۵ درصد کاهش، به ۱۰۸ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

قیمتها پس از این که معامله گران به گزارشهای رسانه ای در خصوص ادعای وزیر نفت عراق برای آمادگی این کشور برای افزایش تولید در صورت موافقت اوپک پلاس واکنش نشان دادند، به رکورد پایینی در معاملات روز چهارشنبه سقوط کرد.

روزنامه فایننشیال تایمز پیشتر گزارش کرده بود یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن اعلام کرده است کشورش موافق افزایش سریعتر تولید نفت است.

باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در شرکت میزوهو گفت: این چیزی نیست. آنها می توانند ۸۰۰ هزار بشکه در روز را سریعا به بازار برگردانند و جایگزین یک هفتم از عرضه روسیه کنند.

در این بین، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم مارس، به میزان ۱.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۱۱.۶ میلیون بشکه رسیده است که بالاتر از پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز از کاهش این ذخایر به میزان ۶۵۷ هزار بشکه بود. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است، به میزان ۵۸۵ هزار بشکه کاهش پیدا کرد و به پایینترین سطح از اوت سال ۲۰۱۸ رسید. حجم نفت در ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به ۵۷۷.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که پایینترین میزان از ژوییه سال ۲۰۰۲ بود. هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با توجه به ادامه جنگ در اوکراین، با آزادسازی ۳۰ میلیون بشکه نفت از این ذخایر موافقت کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۲۴۴.۶ میلیون بشکه رسید در حالی که ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۱۱۳.۹ میلیون بشکه رسید.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!