جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۲۶

قیمت دارو با دستور پایین نمی‌آید

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است اصرار برای پایین نگه داشتن دستوری قیمت دارو نه تنها راه به جایی نخواهد برد که موجب تضعیف این صنعت نیز می‌شود.

هاله حامدی‌فر در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: ما باید میان دو موضوع به دقت تفکیک قائل شویم این‌که دارو با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد با داروی ارزان‌قیمت متفاوت است. در این تردیدی وجود ندارد که دولت باید تلاش کند قیمت نهایی دارو که به دست مصرف کننده می‌رسد پایین بیاید، اما برای این موضوع نمی‌توان تمام فشار را بر تولید کننده  وارد کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تولید کنندگان حوزه دارو در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند، بیان کرد: متاسفانه اصرار بر قیمت‌گذاری دستوری باعث شده تولید کنندگان داخلی دارو با فشار زیادی مواجه شوند و از این فرآیند آسیب ببینند. در کنار آن این‌که تلاش کنیم با دستور قیمت را پایین بیاوریم در نهایت تاثیر خود را در سطح تحقیقات و در نهایت کاهش کیفیت نشان می‌دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که یارانه دارو باید در انتهای زنجیره تزریق شود، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در سال‌های گذشته از سوی فعالان اقتصادی به آن اشاره شده بحث نحوه حمایت از صنعت دارو است در صورتی که این حمایت در حلقه پایانی و برای مصرف کننده نهایی اجرایی شود مزیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

حامدی‌فر ادامه داد: در سال‌های گذشته اصرار بر تزریق یارانه دارو به ابتدای زنجیره تولید موجب فشارهایی بر تولید کنندگان شده و این موضوع در نهایت به ضرر صنعت داروی کشور خواهد شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 97 درصد از مصرف دارویی کشور در داخل تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: هر اتفاقی که در حوزه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های اقتصادی بیفتد باید در نظر داشته باشیم که تولید کنندگان این 97 درصد باید در اولویت سیاست گذاری باشند و نباید به آنها آسیبی وارد شود.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!